Je to tady, už jen několik hodin zbývá do startu dalšího závodu šampionátu světové rallye 2014. Blížící se osmý díl jedenáctiměsíčního seriálu WRC (World Rally Championship) už pomalu odpočítává do startovního výstřelu Neste Oil Rally Finland, která započne již tento čtvrtek, poslední červencový den, a poté vyvrcholí v neděli 3. srpna. Před finálními šesti tour letošní sezóny se pomalu ale jistě rýsuje výsledná tabulková listina závodníků. Avšak jezdcům ještě zbývá spousta příležitostí k tomu, aby s průběžným pořadím pěkně zamávali a momentálním lídrům pořádně zkomplikovali cestu k titulu. Chcete-li se dozvědět více informací o novinkách nejen ze světa motorismu, ale i o nejnovějších výsledcích zápasů českých a světových lig, navštivte naše oblíbené internetové stránky bet365.
Zatím poslední trať absolvovali soutěžící v sousedním Polsku na LOTOS 71st Rally Poland, jež hostilo mezi 26. – 29. červnem severovýchodní město Mikolajki. V této historicky druhé nejstarší rallye na natěšené závodníky čekala vzdálenost 1671 km a 24 fází. Místní aréna nabídla několik lahůdek, například dvě etapy za plně umělého osvětlení a další dvě s možností střetu a souboje dvou monopostů přímo vedle sebe. Zcela netradičním aspektem byla také kombinace páteční části mezi Polskem a Litvou, které od sebe dělil časový rozdíl jednu hodinu.
Jak se s nástrahami LOTOSu poprali samotní jezdci? Čtvrteční předehra nehrála libým zvukem pro Jari-Mattiho Latvalu. Ten se zahajovacím dnem vysloveně protrápil. V pátek se naštěstí jezdecky uklidnil a po první etapě i výkonnostně usadil na dobré čtvrté pozici. První etapa však patřila zcela jiné dvojici, a to obhájci titulu Ogierovi a Noru Andreasi Mikkelsenovi. Oba závodníci se ve svých Volkswagenech Polo přetahovali o necelé vteřinky. Za nimi si třetí příčku jistil Mads Ostberg ze stáje Citröen.
Co se však dělo na rychlých polských cestách v první polovině závodu, již zcela neplatilo tu druhou. Sobotní etapa zamíchala průběžným pořadím jako tornádo a kromě neomylné vedoucí dvojky z Volkswagenu nezůstal na kameni kámen. Nora Ostberga potkala velká havárie a spoustu závodníků na předních postech zradily defekty na pneumatikách. Smůly lepící se na kola soupeřů využil nenápadný Thierry Neuville v Hyundai. Mladý Belgičan postupně proplouval náročnou vozovkou míjejíc autokolize zklamaných soků, až se uvelebil na krásném třetím místě hned za suverénním Francouzem Ogierem a záda mu střežícím Mikkelsenem. Nepříjemnost potkala i Fina Latvalu, díky níž ztratil kopu času a spadl na šestou příčku.
Závěrečný den již žádná velkolepá překvapení nepřinesl. Fenomenální Ogier si směle dojel pro úctyhodnou, letos již pátou dávku 25 bodů, což stvrdil i vítězstvím v závěrečném Power Stage a upevnil si vedení v čele bodové tabule. Pro stříbro si po kvalitním vystoupení zaslouženě dojel jeho stájový kolega Andreas Mikkelsen, bodově momentálně na třetím místě. Bronz udržel Thierry Neuville. Neodbytný Latvala s Volkswagenem ještě z šesté pozice dotíral na Hänninena a Hirvonena. Prvně zmiňovaný rostoucí tlak ze strany Latvaly nevydržel a tak nakonec druhý muž průběžného pořadí postoupil o jeden schůdek výše, na páté místo. Český závodník v barvách Fordu Fiesta Martin Prokop nakonec sympaticky dojel do cíle jako desátý. Ve výsledkově listině se nyní pohybuje na devátém postu.
Rallye v zemi tisíců jezer bude dalším testem jezdeckých schopností, taktiky a nervů těch nejlepších. Můžeme se těšit na nevyzpytatelný štěrkový terén, tvrdé široké silnice s technicky náročnými užšími úseky a skoky, extrémní rychlost s minimálními rozdíly mezi jednotlivými závodníky, 26 stages a téměř 1605kilometrovou vzdálenost – rozhodně nás tedy čeká velká automobilová podívaná.