Začnu netradičně :
Co je psáno, to je dáno, to že se tím neřídí občas FAS, FIA a změní pravidla těsně před závody,či jiné obstrukce nebo někdy zase až do morku kosti vyžaduje dodržení, to už víme. Amatérská soutěž Carbonia Cup nemá určitá pravidla napsána a je poměrně chaotická, je to amatérská soutěž, takže se to dá pochopit a budiž me za ni rádi… pokud nejste na rozpravě až do konce, potká Vás třeba i diskvalifikace ve vyhraném závodě za něco, na co špičkový piloti a auta mají software,školení ,psaná pravidla atd . . . No nic, letos musíme dojet díky smlouvám s partnery a naše Škodovky ještě párkrát potěší oko diváka a zarmoutí nejednoho soupeře i v rámci Carbonia cupu 2013 . . .
Vít Smejkal a jeho Škoda Octavia KTCR EVO II 1,8turbo s výkonem 356PS / 420 NM Vmax 240 km/h a tím divize A+ nad 3000ccm sk.A4 a Jiří Stránský s Škoda Octavia DTM 2,0 výkon 249PS/250NM Vmax 220km/h tím divize A do 2000ccm sk.A2 . . . Jakožto černí koníci proti silným strojům BMW,Porsche,Corvette,Mustang,Clio Cup atd . . . jsme dostáli své vizi a oba ve svých skupinách a divizích absolutně vyhráli a dokázali porazit soupeře o notný kus a dovolím si dnes prohlásit, že máme velké rezervy a čudlík mapa race + a race ++ nebyl ještě ani zapnut . . . Spolehlivost je další obrovská deviza našeho teamu. Jsme pyšní na to co děláme, baví nás to dělat a ani občasná nepřízeň osudu a stupidita jedinců nás neodradí. Doufáme , že na SlovakiaRing dorazí ty silnější a výkonnější soupeři a poměříme s nimi síly . . . Pokud odejdem poraženi, máme motivaci chtít znovu nad nimi vyhrát v dalším závodě.
Mostecký dvojzávod byl maximálně úspěšný, přišly fandit i legendy motoristického sportu Zdeněk Pipota, Václav Arazim našem teamu s obrovským nasazením . Rodiny, přátelé,kamarádi, partneři
v byznyse přišli a viděli dva úchvatné závody . První startovala Octavia DTM s poleposition a nedala šanci mnohem silnějším a zkušenějším . . . Po startu nedošlo k žádnému velkému chumlu a až na pár ťuknutí vše odstartovalo jak na MS „ slova pilota který jezdil 20 let okruhy“ . . . Stáří a nedodání nových pneu se projevilo několika tvrdými výlety ven a i přes vážné poškození zavěšení nápravy dokázal znovu a znovu stáhnout pilot Stránský s Octavií DTM své soupeře a celý těžký závod vyhrát . . . Po zajetí do boxu se kolo na Octavii DTM vyvrátilo . . . Pilot Stránský ani po oznámení vyšetřování údajné chyby na letmém startu nepochyboval o svém vítězství. Byl si vědom, že neporušil žádná pravidla, ani jiná ustanovení a po několika dotazech, co a jak bude? Bylo jemu a jeho teamu oznámena diskvalifikace za příliš vysokou rychlost (80 – 100km/h) s pozice poleposition na letmý start . . . To, že jsme byly několikrát slovně napadeni činovníky a dokonce i pilot Smejkal těsně před startem svého závodu, dokazuje jak moc promotérovi záleží na jezdcích a ne jen na penězích ??? Pokud by byla pravidla dána, nebo toto nové doporučení z rozpravy , bylo nějakým způsobem proškoleno atd, což jsem i urgoval před závody osobně u promotéra Carbonia cupu . . . Nepsal bych zde nic jiného než, že Stránský porušil pravidla a za to přišel trest, jako u každého provinilce dle řádů . . . Ale během zjišťování okolností jsme zjistily jen faleš,hovna a spoustu zlých a nepřejících lidí, to co známe od Velkých kluků . . . Na druhou stranu převažovali ti s obdivem,pohodou a názorem, že dnes max.Ty,Ty,Ty a od příští sezóny pokud bude vše psáno, tak bude beze zbytku vyžadováno !!!
Vítek se silnější Octavii KTCR EVO II vyrazil z druhého místa a hned v úvodu se dokázal probojovat na první místo a i přes malou jezdeckou chybičku v prvním kole znovu získat vedení a za sebou nechat plejádu tisíce koňských sil a jet své One man show . . . Dokonalý jezdecký a divácký zážitek, něco neskutečného . . . Jsme hrdí a velmi pyšní !!! Díky Vítku a Jirko za super víkend . . .
Úterní NewRace byl záležitostí dvou stintů po 20 a 25 minutách a zde jen potvrdili oba piloti svou rychlost a jistotu. Dvěma 1.místy a absolutními časy za sebou dokázali získat zase další km a zkušenosti za volanty Embéček . . .
Zázemí teamu, které se rozrostlo o Dana Skalického v pondělním sprintu, gulášek od taťky Smejkala, spousta krásných, bohatých a rychlých lidí, byla opět zárukou fantastických dvou dnů a super setkání, zážitků, rozhovorů, emocí . . .
Děkujeme Coperfielde, Vládo, Wernere, Olinko, Klárko, Williame, Petře, Blaničko, Pepo, Romane, Vašku, Zdeňku, Majkle, Jardo, Kajko, Věrko, Georgino, Pavle . . . a na všechny co už ani nevím . . . :-D
Thanks : Restart, MPA, Qwert, AP motorsport, William art, RTT, Autopodbořany.cz, Ceskeokruhy.cz, Motormix, Grip TV . . .
Text : Wars Photo : Šárka Tomická