V rámci doprovodného programu Rally Bohemia 2011 se na rychlostní zkoušce číslo 1 s názvem Bondy objeví také unikátní vůz, který je neoddiskutovatelně nepřehlédnutelný a rovněž i nepřeslechnutelný. Jedná se automobil Laurin & Klement s typovým označením 300, kterému se pod továrním komínem přezdívá „Mákina.“ Tento skvost opouští svůj útulný domov Muzea Škoda Auto a laskavou péči jeho zaměstnanců jen zřídka kdy. Nastane-li ovšem taková situace, stává se žlutá krasavice nekompromisně středem pozornosti. Vůz se přitom v současné podobě nikdy nevyráběl a je v podstatě přestavbou.
Původně se jednalo o limuzínu určenou pro Ústřední ochranu Škodových závodů. I datum výroby je obestřeno tajemstvím, pravděpodobně by se mělo jednat o roky 1919 až 1923. Na druhou stranu je přesně zaevidováno datum prodeje „Mákiny,“ a to rok 1927. Vzorem pro přestavbu byl patrně neméně atraktivní závodní speciál nesoucí označení Laurin & Klement FC továrního jezdce L & K a průkopníka letectví Ing. Otto Hieronyma, určený pro závod Petrohrad – Moskva v roce 1908. „Mákina“ je osazena čtyřdobým čtyřválcem SV o objemu 4.712 kubických centimetrů a disponuje výkonem 77 kW. Čtyřstupňová převodovka stále dokáže rozhýbat vůz do osmdesátikilometrové rychlosti, byť maximálku uváděl tehdejší výrobce 110 km/h.
TISKOVÁ INFORMACE