Bystrému oku nejednoho rally fanouška nemohla uniknout informace o vzniku nové dámské posádky působící především v K4 poháru. Ambiciózní dvojice Pavlína Tydlačková a Eva Žaludková si vybrala pro svou premiéru jednu z nejtěžších sprintových soutěží – IMPROMAT Rallysprint Kopná, která se konala před dvěma týdny na známých tratích v okolí Slušovic. Holky si před soutěží vytyčily hlavní cíl, a to dojet úspěšně do cíle, sžít se se soutěžním vozem Suzuki Swift GTi, sehrát se navzájem a vyzkoušet si všechna úskalí těžkých rychlostních zkoušek na Slušovicku.
O tom, že rally není jenom o ježdění, se holky přesvědčily již před samotnou soutěží, kdy poslední detaily svého startu dolaďovaly doslova za pět minut dvanáct, o čemž svědčí i slova Pavlíny Tydlačkové: „Týden před Kopnou pro mě byl obzvláště hektický, vyřizování pojištění, zajištění polepu, jednání se sponzory, nákup pneumatik, vyřešení servisu a neustálé přemýšlení nad tím, jak mi to vlastně půjde, způsobil, že jsem za celý týden naspala opravdu velmi málo. Únava však naštěstí přišla až po závodech“, dodává sympatická jezdkyně z Valašského Meziříčí.
Samotný závod se pro posádku Tydlačková-Žaludková nesl v duchu získávání nových zkušeností. Na prvních vložkách holky poznávaly možnosti jejich Swifta a udržovaly si stabilní pozici sedmého místa ve skupině SA2. Že si holky užily rally opravdu se vším, co k ní patří, svědčí slova Pavlíny: „V servise po třetí rychlostní zkoušce jsme měly problém auto nastartovat. V zápětí jsme zjistily, že nám ubývá chladící kapalina, a že se motor začíná nebezpečně přehřívat. Na startu následující vložky jsem se natolik soustředila na teplotu motoru, že se nám podařilo odstartovat předčasně a byla nám udělena časová penalizace.“ Motor Swifta sice po dolití vody stále fungoval, nicméně na posledních dvou zkouškách již zkušení motorističtí diváci, kterých bylo na Kopné opravdu požehnaně, rozpoznali, že s autem startovního čísla 141 není něco v pořádku. Pavlína celou situaci objasňuje: „Swiftu vypověděl jeden válec, ale my jsme se rozhodly závod i přesto dokončit. Auto mělo sice zvuk jako Subaru, ale motoru podstatně chyběl výkon.“
Závěr celé soutěže navíc poznamenala krátká dešťová přeháňka, která však holky nerozhodila a ty tak úspěšně dokončily svou premiérovou soutěž na pěkném čtvrtém místě ve skupině SA2 a na druhém místě v kategorii dámských posádek, za což si vysloužily i první pohár do sbírky této sympatické dvojice.
„Jsme strašně rády, že jsme Kopnou dojely, splnil se mi tak další sen. Musím však poděkovat celému týmu mechaniků a rádců, kteří mi pomáhali a dávali rady jak se vypořádat se startem na Kopné, jmenovitě Michalu Lekešovi, panu Frýželkovi, Jardovi Němcovi. Jelikož je rallysport finančně velice náročný koníček, ráda bych poděkovala také svým sponzorům Casino Bonver, restaurace U Baďurů a restauraci Septim v Ostravě,“ dodává na závěr Pavlína.
Pavlína s Evou jistě příjemně překvapily řadu diváků u trati, kteří se již těší na další vystoupení této sympatické dvojice v Krkonoších.