Vyhledávání článků

WRC speciály pro rok 2017: jaké jsou v porovnání se sériovými verzemi?

Kladli jste si někdy otázku, jak velké rozdíly mohou být mezi vozy specifikace WRC a mezi sériově vyráběným modelem? Pravdou je, že všechny tyto speciály mají základ skutečně v sériových modelech, inženýři a mechanici pak z těchto sériových modelů udělají krásné závodní speciály, které můžete vídávat na trati, a které se rok co rok poperou o přední příčky v šampionátu. Všechny letošní modely mají řadový čtyřválec 1.6 s turbem a přímým vstřikováním, 6 stupňovou převodovku, aktivní nebo hydraulický mezinápravový diferenciál a mechanické přední a zadní diferenciály, nápravy MacPherson a 300mm brzdy na šotolinu/370mm na asfalt. Samozřejmě všechny disponují pohonem 4x4.

 

Citroën C3 WRC

Pojďme se tedy první podívat na Citroën C3 WRC. Jeho výkon motoru je 280 kW, což je oproti sériovým verzím doslova drak na čtyřech kolech. Sériové verze mají motorizaci někde okolo 60 kW. I točivý moment motoru mají speciály o dost rozdílnější. Model WRC má 400 Nm, zatímco běžná verze „pouhých“ 270 Nm. Rozměrově zde nalezneme také velké rozdíly ve všech směrech, sériově vyráběná C3 je tak kratší a užší než WRC speciál. Rapidní snížení zaznamenala také hmotnost, kde sériový vůz má přes 1 a půl tuny, kdežto závodní speciál zhubl skoro 400kg. Oproti sériovým 15” diskům obouvá na asfalt osmnáctipalcové pneumatiky Michelin, 15” si nechává na štěrk a sníh.

citroenc3

Vůz:

C3 WRC (řadový čtyřválec 1.6 turbo)

C3 1.2 PureTech

Výkon motoru:

280 kW

60 kW

Točivý moment:

400 Nm

270 Nm

Délka:

4 128 mm

3 941 mm

Šířka:

1 875 mm

1 728 mm

Rozvor:

2 540 mm

2 466 mm

Hmotnost:

1 190 kg

1 525 kg

 

 

Ford Fiesta WRC

I u Fordu nalezneme velké rozdíly mezi WRC vozem a vozy sériové výroby. Výkon WRC speciálu nabízí jezdci 280 kW, pro řidiče sériové verze je připravena verze s až 134 kW. Točivý moment u obou automobilů je velmi rozdílný, WRC verze disponuje 450 Nm, sériová verze pouze 190 Nm. Rozměrově jsou vozy velmi rozdílné, dokonce je sériová verze menší, než WRC speciál, naopak oproti Citroenu se příliš nezměnil rozvor. Ford Fiesta WRC nabídne ale nižší hmotnost o více než 300 kg.

fordfiesta

Vůz:

Fiesta WRC (řadový čtyřválec 1.6 turbo)

Fiesta 1.6 EcoBoost

Výkon motoru:

280 kW

134 kW

Točivý moment:

450 Nm

190 Nm

Délka:

4 130 mm

3 969 mm

Šířka:

1 875 mm

1 709 mm

Rozvor:

2 493 mm

2 489 mm

Hmotnost:

1 190 kg

1 525 kg

 

Hyundai i20 WRC

I u korejského výrobce vozidel můžeme nalézt až propastné rozdíly mezi sériovými parametry, a mezi parametry WRC speciálu. Výkon závodních vozů dosahuje 280 kW, zatímco běžná sériová verze nabídne 74 kW. Točivý moment i20 WRC je 450 Nm, sériově vyráběný Hyundai i20 s litrovým turbomotorem nabídne pouze 180 Nm. Pokud bychom srovnali rozměry, sériově vyráběný vůz je rozhodně menší, než WRC speciál, stejně tak je těžší. Oproti konkurenci se však rozměry příliš nezměnily, rozvor zůstal úplně totožný, v délce je také minimální rozdíl.

hyundaii20

Vůz:

i20 WRC (řadový čtyřválec 1.6 turbo)

i20 1.0 T-GDI

Výkon motoru:

280 kW

74 kW

Točivý moment:

450 Nm

180 Nm

Délka:

4 100 mm

4 035 mm

Šířka:

1 875 mm

1 734 mm

Rozvor:

2 570 mm

2 570 mm

Hmotnost:

1 190 kg

1 580 kg

 

 

Toyota Yaris WRC

I u posledního WRC speciálu od Toyotu můžeme nalézt velké rozdíly mezi speciálem a klasickou verzí. Výkon WRC motoru je 280 kW, u sériových modelů je v nabídce 74 kW. Točivý moment speciálu je 425 Nm, u sériového Yarisu můžeme dostat až 205 Nm. Rozměrově, stejně jako u ostatních speciálů je i tento poněkud větší, než jeho sériový bratříček, a stejně tak je lehčí.

toyotayaris

Vůz:

Yaris WRC (řadový čtyřválec 1.6 turbo)

Yaris 1.5 Hybrid

Výkon motoru:

280 kW

74 kW

Točivý moment:

425 Nm

205 Nm

Délka:

4 085 mm

3 950 mm

Šířka:

1 875 mm

1 695 mm

Rozvor:

2 511 mm

2 510 mm

Hmotnost:

1 190 kg

1 565 kg

 

 

 

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.