Vyhledávání článků

Ondřej Bisaha s Jiřím Hovorkou na Rallye Monte Carlo obstáli

Zatímco u mnohých týmu aktuálně panuje období zimního klidu a příprav na nadcházející sezonu, zlínská stáj CERS performance se ve spolupráci se slovenským ICARI Rally Teamem vydala do jámy lvové – na legendární Rallye Monte Carlo, zahajující letošní šampionát mistrovství světa. Pro posádku Ondřej Bisaha – Jiří Hovorka i samotnou stáj to byl premiérový start na soutěži WRC a hlavním cílem pro všechny tedy bylo čerpat zkušenosti z nového prostředí.

O startu české posádky s vozem Ford Fiesta R5 na nejstarší rally na světě se rozhodlo v poslední možné vteřině a vánoční čas se tak u CERS performance nesl v pracovním duchu. Celá mise se mohla uskutečnit jak díky dlouhodobým týmovým partnerům, tak zejména díky spolupráci s ICARI Rally Teamem. „Jsem moc šťastný, že se start na Monte Carlu podařilo zrealizovat,“ řekl po absolvovaní soutěže Ondřej Bisaha. „Je to nesmírně náročná rally, která nám s Jirkou i celému týmu poskytla obrovské množství zkušeností plynoucích jak z mnohotvárných podmínek na trati, tak z její délky – jen na rychlostních zkouškách jsme ujeli víc než vloni v celém rallysprintovém mistrovství. Chtěl bych poděkovat posádce ledových špionů, kterou tvořili Jaromír Tarabus a Jakub Wagner, jejich poznámky k aktuálnímu stavu trati byly vždy stoprocentní. Toto pro nás byla také zcela nová věc, bez které bychom se ale na Monte neobešli. Z celkového výsledku mám také radost, splnili jsme totiž cíl dojet až do Monaka na rampu a to se povedlo bez zásadnějších problémů. Nic z toho by nebylo možné bez našich sponzorů a bez nadšených lidí z ICARI Rally Teamu, kteří nás svým zápalem ženou vpřed!“ říká Ondřej Bisaha.

A jak vlastně Monte z pohledu české posádky proběhlo? Hned úvodní den byl trochu smolný – po slavnostním startu v Monaku měli Ondřej s Jirkou absolvovat na přejezdu do Gapu dvě rychlostní zkoušky, hned ta první ale byla zrušena a na té druhé se kluci krátce před cílem na vteřinu ocitli mimo trať. Geometrii se však podařilo vyladit do původního stavu hned v následujícím servise a bílo-zlatá fiesta tak byla plně připravena na páteční rychlostní zkoušky v okolí Gapu. Ty byly letos v drtivé míře pod sněhem a ledem, takže pneumatiky s hřeby se dostaly ke slovu víc než dost. Ondřej s Jirkou po úvodním extempore pomalu šplhali celkovým pořadím, až se usadili na dvacátém místě celkově, resp. na desátém mezi vozy kategorie R5. Podobně jako páteční etapa proběhla i ta sobotní – ve stabilním tempu a bez zásadních chyb. Posádka nadále držela svou pozici, hlavně ale soustředěně a zodpovědně mířila za vytyčenou metou – dostat se skrz zbývající rychlostní zkoušky až do cíle v Monaku. Přesun na jih proběhl jak pro posádku, tak pro celý tým v noci ze soboty na neděli. Pak už následovaly jen čtyři zbývající úseky v horách nad Monakem obsahující i přejezd legendárního průsmyku Col de Turini. A právě tato rychlostní zkouška v samotném závěru ukázala, jak nevyzpytatelné může být lednové počasí v Alpách. „První průjezd jsme jeli na slicku, protože trať byla víceméně kompletně suchá. Ale před druhým kolem nahoře v horách začalo docela silně sněžit a tak jsme se do poslední chvíle rozhodovali, jaké pneumatiky použít. Od špionů, od lidí na trati i od posádek, které startovaly před námi, jsme měli spoustu rozcházejících se informací, nakonec jsme se ale rozhodli použít obě hřebíkové rezervy, které jsme vezli v autě. Obdivuju Sébastiena Ogiera, jaký tam zajel čas, protože nahoru vyrazil znovu na slickách, přitom pak jsme viděli, jaký to byl nahoře okolo Turini a zejména ve sjezdu co cíle doslova očistec,“ popisuje bouřlivý závěr soutěže Ondřej. „Pak už jsme jen sjeli do Monaka na vysněnou rampu před knížecím palácem a s obrovskou úlevou konečně odložili závodní helmy. Byl to maraton, jaký jsme doposud nezažili, ale ohromně jsme si to všichni užili. Třešničkou na dortu pak byly krásné poháry, které pořadatelé věnovali vybraným posádkám. Děkuji všem, kteří nám umožnili zažít tuto skvělou rally, bylo to jedním slovem úžasné,“ říká Ondřej Bisaha.

Mohlo by se zdát, že po tak náročném závodě si tým bude chtít na chvíli odpočinout jak od samotných závodů, tak od tvrdých zimních podmínek. Opak je ale pravdou - po Monte Carlu Ondřej Bisaha s Jiřím Hovorkou vyrážejí do zasněžené Kopřivnice na další díl seriálu GPD a následně na pro ICARI Rally Team domovské Slovensko, kde na všechny čeká minirally ve vskutku severských podmínkách! Na Dobšiné se totiž posádky i fanoušci díky aktuálnímu počasí mohou těšit na vysoké sněhové bariéry a závodní vozy na úzkých pneumatikách s velkými „švédskými“ hroty. Soutěž se šesti rychlostními zkouškami se jede 4. února a startuje přesně v 11 hodin. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!

 

 

 

 

 tisková zpráva

 

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.