Vyhledávání článků

CERS performance: úspěšný sběr pohárů na nepovedené valašce

  • Silný vstup týmu CERS performance do nové Rallysprint Série
  • Pět posádek na startu, čtyři z nich v cíli na medailových pozicích
  • Ondřej Bisaha s Petrem Pížou druzí celkově v RSS

CERS performanceValašská Rally už léta startuje rallyovou sezonu v Česku a ani letos tomu nebylo jinak. Podnik s centrem ve Valašském Meziříčím tentokrát navíc obstaral premiéru nové Rallysprint série, která vznikla reorganizací někdejšího jednodenního mistrovství v rally. Bohužel však valaška v otázce vlastní organizace nepřekročila svůj stín nepovedených minulých ročníků – v tom letošním byly dvě z původně plánovaných šesti rychlostních zkoušek kompletně zrušeny a kvůli několika přerušením zbylých úseků se stalo, že si některé posádky zazávodily jen na třech měřených testech.

Rallysprint série přímo navazuje na úspěšné rallysprintové mistrovství z let minulých, nově je však vypsaná jen pro vozy s jednou poháněnou nápravou. A tam hrají prim zejména vozy zařazené do třídy 5, kam patří i nově pořízený DS3 R3T Max Ondřeje Bisahy. Ten s tímto vozem pokusně startoval už na Mikulášské rally loni v prosinci, až nyní na valašce ale přišel ten správný závod proti silné konkurenci, času a s cílem získat body do šampionátu. Ondřej, vedle něhož se opět posadil jeho osvědčený navigátor Petr Píža, do soutěže vletěl nejrychlejším časem, o osm desetin lepším oproti matadorovi třídy 5, Egonu Smékalovi. Ten však zrychlil na následující vložce a přebral vedení. Na RZ4 oba rivalové po havárii jednoho z polských jezdců dostali přidělený shodný čas a o výsledku tohoto duelu měla rozhodnout poslední vložka notně zkrácené rally. „Závod jsme si tam bohužel prohráli. Před vložkou jsme kvůli potížím s organizací dlouho čekali, vychladly nám gumy a ty se po startu ohřívaly pomaleji, než jsem očekával. V jednom retardéru jsme proto nedobrzdili a zamířili do únikové zóny. Naštěstí se podařilo dostat auto ještě na poslední chvíli do správného směru, přesto jsme tam nějaký čas ztratili a celkovou ztrátu už nebylo možné stáhnout. Egon je natolik dobrý řidič, že i takováto sebemenší chyba se neodpouští, jel opravdu fantasticky. Nicméně celkově jsem s naším výkonem spokojený, byl to náš první pořádný start s tímto vozem a druhé místo je super. Také je jasné, že nás čeká hodně práce s nastavením podvozku a geometrie, ale máme se od čeho odrazit a doufám, že to bude závod od závodu lepší,“ řekl Ondřej Bisaha, kterému nakonec vítězství v celkovém hodnocení Rallysprint série uteklo o 3.8 sekund.

Ve třídě 6 odstartovaly oba týmové Citroëny C2R2 Max. S tím červeným se jako obvykle ukázali Marcel Svačina s navigátorkou Zuzanou Lieskovcovou. Česko-slovenská dvojice do rally vstoupila druhým nejrychlejším časem ve své kategorii. Bohužel stříbrná příčka jí na poslední vložce utekla o jedenáct desetin sekundy a Marcel se Zuzkou nakonec skončili třetí. Marcel Svačina: „Valaška měla letos velmi hezké a rozmanité tratě. Škoda, že se neodjel plánovaný počet RZ. Naše příprava na závod byla tentokrát hektická, protože se auto opravovalo po havárii Romana Koňucha na maďarském Egeru. Ale auto fungovalo výborně a v konkurenci jsme se neztratili. Cely závod jsme drželi pěkné druhé místo, ale rozestupy byly malé a moje chybička na RZ5 nás nakonec odsunula na třetí příčku. Zrušením poslední zkoušky nám bohužel byla vzata šance ztracenou pozici vybojovat zpět. Ale těšíme se na další souboje v naší nabité třídě.“

S cé-dvojkou po Ondřeji Bisahovi se stejně jako na Mikulášské Rally ukázali Zbyněk Baller s Martinem Trlifajem. Ti po letech strávených v hondě skupiny N hlavně pokračovali v seznamování s „áčkovou“ technikou, pořadatelské martýrium jim ale vůbec nehrálo do not. „Valašskou rally jsme si s tímto autem chtěli vychutnat a užít, ale nešlo to. Cé-dvojku stále moc neznáme a nevěděli jsme, co všechno si k ní můžeme dovolit, takže jsme třeba zbytečně brzo brzdili. A když už to vypadalo, že nám to začíná jít a že se do toho nějak dostáváme, tak přišel nějaký organizační zádrhel na trati. Několikrát za rally jsme opravdu dlouho čekali, a než jsme se zase mohli rozjet, tak se to všechno rozplynulo a my se vrátili zpátky na začátek. Takže pocity rozporuplné,“ řekl po dojezdu takřka místní Zbyněk Baller.

O třetí týmové repete z loňské Mikulášské rally se postarali přerovští Josef Hartmann a Tomáš Kolda, kteří se po pěti měsících vrátili do kokpitu bílo-stříbrné DS3 R1. Kvůli vysokému startovnímu číslu ale byli jedněmi z mnoha, kteří v celé první sekci neabsolvovali ani jeden ostrý kilometr a o celkový výsledek se jim postaral součet časů z pouhopouhých tří rychlostních zkoušek. „Mám v sobě hodně smíšené pocity. Moc jsem se na tuto rally těšil, ale celkový dojem byl tristní. První dvě vložky jsme jeli volným průjezdem, takže to byla spíš vyhlídková jízda, proložená desítkami minut čekání. Nicméně když jsme pak jeli naostro, tak časy nebyly špatné vzhledem k tomu, jak jsou upravené hondy oproti er-jedničce výkonné. Korunu tomu všemu nasadili rozhodčí faktu u retardéru na RZ5, který jedna z konkurenčních posádek zřetelně rozrazila, ale bez udělení penalizace, takže jsme přišli o druhé místo ve třídě 9. Ke zrušení poslední RZ6 už jsem v té chvíli neměl slov. V průběhu rally jsem i kvůli dalším záležitostem nesouvisejícím se závodem řešil velké dilema, jestli to celé neodpískat, ale nakonec jsme se rozhodli jet až do cíle. Pro Tomáše to byla první větší rally, zvládl ji velmi dobře a zároveň poznal, co všechno může nastat za zmatky, když to organizačně nejde úplně hladce. Díky jemu i celému týmu, příště to snad půjde líp,“ svěřil se rozladěný Josef Hartmann, který na vítěze třídy 9 nakonec zaostal jen o necelých deset sekund.

Na valašskomeziříčské soutěži nechyběl ani loňský pravidelný uživatel zmíněné er-jedničky, Tomáš Guryča. Ten se stejně jako na podzimním sprintu v nedalekém Vsetíně představil s Renaultem Clio Sport třídy 8. Také tento mladý jezdec, kterého navigoval Marek Topič, ve finále závodil jen na trojici rychlostních zkoušek, přesto však míchal kartami na nejvyšších příčkách své třídy. Po RZ4 byli Tomáš s Markem dokonce ve vedení, o to ale po průjezdu závěrečnou RZ Vsetín bohužel přišli. V cíli nicméně mohli oslavit slušné druhé místo ve třídě 8.

Nepovedená Valašská rally, byť pro tým CERS performance nedopadla výsledkově špatně, je minulostí. Už tento týden odstartuje také hlavní šampionát dvoudenních soutěží, který se pyšní mistrovským statusem. Prvním podnikem revidovaného MČR bude klatovská Rallye Šumava a zlínská stáj se na ni chystá se dvěma posádkami. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.