Vyhledávání článků

Ondřej Bisaha s Petrem Pížou mistry MMČR ve třídě 6

  • Rally Příbram závěrečným podnikem MMČR 2014
  • Tým CERS performance v Příbrami se třemi posádkami
  • Zlínská stáj pokračuje ve sbírání mistrovských titulů

První říjnový víkend patřil středočeské Rally Příbram, závěrečné soutěži letošního seriálu MMČR. Pro zlínský tým CERS performance šlo o nesmírně důležitý podnik, neboť Ondřej Bisaha s Petrem Pížou, pro něž byla letošní sezona prvním kterou v MMČR absolvovali s Citroënem C2R2 Max, na něm mohli získat mistrovský titul ve třídě 6, za kterým vykročili už před dlouhými devíti měsíci na rakouské Jänner Rallye.

Copy of BALC7071

Protože šlo o poslední podnik sezony, už před soutěží do hry vstupovala matematika. A ta vzhledem ke konkurenci, jaká se v Příbrami sešla, hovořila jasně: Ondřej s Petrem pro zisk titulu potřebovali dvouetapovou soutěž hlavně dokončit. To se nakonec také povedlo, ale jak už to tak bývá, vše nešlo zcela podle plánů. "V Příbrami jsme potřebovali bezpodmínečně dojet do cíle, ale zároveň jsme chtěli potrápit konkurenci v čele s Emilem Trinerem. V první etapě se to dařilo, vedli jsme třídu od startu až do šesté zkoušky,“ vypráví Ondřej. „Bohužel na šesté RZ přišla naše chyba, kdy jsme naplno vjeli do obrovské louže, která vytrhla nárazník z bočních úchytů v karoserii, a my jsme nějaký čas skoro nic neviděli. Nárazník se vrátil na své místo až poté, co jsme úplně zastavili, bohužel celá tato epizoda nás stála téměř minutu ztráty, vedení ve třídě a také jsme ztratili přímý kontakt s Emilem.“ Po první etapě tedy Ondřej s Petrem nocovali na druhém místě ve třídě 6, což z bodového hlediska odpovídalo předem danému plánu. Jenže před účastníky Příbrami ještě čekala nedělní, neméně náročná část. „V neděli ráno jsme chtěli navázat na tempo z úvodu soboty, a když Emil zachyboval a náš vzájemný rozestup se zase o něco zmenšil, zkusil jsem toho v následující RZ využít. Bohužel to ale bylo moc, sami jsme šli ven a další chybou jsme naopak ztratili čas. Navíc jsem se jednou nepochopitelně uřadil a motor dostal pěknou nálož, takže jsme v závěru museli jet i citlivě k autu, aby vydrželo až do cíle. Druhá etapa tedy byla jako na houpačce, ale do cíle jsme dojeli," řekl po soutěži Ondřej, který se vyjádřil i k průběhu celé sezony. „V Příbrami jsme splnili hlavní cíl, který jsme si stanovili pro letošní sezonu – získat titul v naší objemové třídě. Ale její průběh nebyl úplně podle našich představ. Zejména začátek roku s technickými problémy na Jänneru a v Krumlově nás připravil o potřebné body, v obou soutěžích jsme odstupovali z vedoucí pozice. Na druhou stranu už po roce a půl ježdění s er-dvojkou víme, jakou máme rychlost a kde se můžeme výsledkově pohybovat, což je dobrý základ do dalšího závodění,“ hodnotí MMČR 2014 Ondřej Bisaha, který úspěšně prodloužil svou mistrovskou sérii trvající bez přestávky od roku 2012.


Jednoznačné vítězství si v Příbrami v rámci třídy 9 vyjeli Zbyněk Baller s Martinem Trlifajem. Ti se svou Hondou Civic VTi do letošního MMČR zasáhli jen dvakrát v Hustopečích a na Barumce, přesto před Příbramí měli teoretickou šanci dokonce na celkové druhé místo v šampionátu. Jejich soupeři však na závěrečné rally podali taktický výkon a své celkové pozice si pohlídali. "Naše letošní sezona v MMČR byla krátká, ale jsem s ní naprosto spokojený. Na všech závodech jsme ukázali dobrou rychlost a nebýt defektu v závěru Hustopečí, který nás připravil o docela hodně bodů, mohl celý mistrák dopadnout jinak. Ale to je rally. Příbram jsme vyhráli, na Barumce jsme byli druzí, bylo to super. Chci moc poděkovat celému týmu, auto šlapalo pokaždé jak hodinky a všechny soutěže jsme si moc užili," pověděl v cíli poslední soutěže MMČR Zbyněk Baller.

Copy of IMG 2244


Debut na českých tratích si v Příbrami odbyli Tomáš Konečný a Lukáš Šintal, kteří se po košické premiéře s citroënem opět představili s vozem kategorie R2. Kluci s novým prostředím i technikou rychle našli společnou řeč, v sobotní etapě postupně zrychlovali a v neděli dokonce vyhráli samostatnou klasifikaci druhé etapy v rámci třídy 6. "Začátek byl hlavně o osahávání nového auta, ale druhý den už jsme měli dobré tempo a s naším výkonem i celkovým výsledkem jsme maximálně spokojení. Rádi bychom se do Česka brzo znovu vrátili, jsou tu pěkné tratě vyžadující přesný rozpis a dobrá konkurence, což je pro jezdce ta nejlepší zkušenost," nechal se po závodě slyšet Tomáš.

Z českých mistrovských soutěží už zbývá odjet jen tu poslední – jednodenní rallysprint ve Vsetíně. Tam už tým CERS performance sice šanci na prvenství ztratil, nicméně pro Ondřeje Bisahu s Petrem Pížou je ve hře ještě post vicemistrů ve třídě 6. A kromě toho se v týmu také odehraje pár novinek – Tomáš Guryča, který doposud jezdil s Citroënem DS3 R1 třídy 9, poskočí o jednu kategorii výš a premiérově vyzkouší dvoulitrový vůz skupiny N. A se zmíněným citroënem se poprvé ukáže přerovský jezdec Josef Hartmann, který si kromě auta vypůjčí i spolujezdce Jakuba Navrátila. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!


Přílohy a odkazy:

Onboard Ondřeje Bisahy z Rally Příbram 2014, RZ 3:

http://www.mediasport.cz/jezdci---rally/bisaha-ondrej/7058.html

Onboard Ondřeje Bisahy z Rally Příbram 2014, RZ 6:

http://www.mediasport.cz/jezdci---rally/bisaha-ondrej/7058.html

Web týmu CERS performance: www.cersperformance.com

FB prezentace týmu: www.fb.com/cersperformance

Youtube channel: www.youtube.com/cersperformance

Společnost CERS performance s.r.o. je rovněž výhradním dovozcem LED světlometů LAZER do České republiky a na Slovensko: lazer.cersperformance.com / www.fb.com/lazerlamps.ceskoslovensko

tisková informace

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.