Vyhledávání článků

Jarda Tomaštík vítězí i v Jeseníkách a dál vede MČR Sprintrally

jtrt-logo-225x44
Rally Jeseníky s centrem ve Šternberku, která se jela o uplynulém víkendu, dle očekávání řádně zamíchala kartami v šampionátu MČR ve Sprintrally. Nejblíže k titulu absolutního mistra má teď před závěrečnou soutěží na Vsetíně Jaromír Tomaštík.

Pojďme ale hezky popořadě. V Jeseníkách byla připravena čtveřice velmi náročných rychlostních zkoušek, která se jela v sobotu dopoledne a po servise pak ještě jednou odpoledne. Na vítězství v soutěži si dělala zálusk především trojice aspirantů na titul – Honza Sýkora, Karel Trněný a Jarda Tomaštík. Toto vyrovnané trio měli podráždit mezi sebou ještě Miroslav Jakeš a německý host Mathias Kahle. Nejlépe začal pilot Citroenu R5 Miroslav Jakeš, ale jeho tempo zachytil i Jarda Tomaštík, který se pustli do soupeřů bez taktizování už hned od začátku.

Navnaděný dva týdny starým vítězstvím ve Vyškově dokázal Jari v RZ3 ještě trošku zrychlit, vyhrát ji, a rázem se ocitl v čele absolutní klasifikace. Do servisu zbývala poslední rychlostka a po té se dostal do čela opět mladý Jakeš. Tomaštík byl druhý a po pomalejším začátku se na třetí místo vyškrábal Sýkora tvrdě pronásledovaný Trněným a Kahlem. Jelo se ve vteřinách, a tak druhá runda slibovala velké drama. Hned na pátém testu ztratil následně odstoupivší Jakeš a Tomaštík šel opět do vedení.

V šestém naopak zabral Kahle s fabií WRC a rázem byl jen 5 vteřin za pilotem Subaru WRC vsetínského JT Říha Group Rally Teamu. Jenže jen o další vteřinku zpět už byl Sýkora, a tak bylo třeba něco vymyslet. Tomaštík s Baranem tedy zatroubili k útoku a po předposlední erzetě, kterou vyhráli, navýšili svůj náskok na bezmála devět vteřin. Sýkora byl už druhý a Kahle třetí se ztrátou deseti vteřin. Jenže poslední test měřil přes 10 km, což bylo dost na tak málo vteřin a mohlo se stát prakticky cokoli.

Jako první do poslední stopky přilétl díky nižšímu startovnímu číslu Sýkora, a když po něm dorazil úspěšně do cíle i Jarda Tomaštík, bylo jasné, že v pořadí bude Valach právě před západočeským pilotem. Doslova jako kamikadze prolétl závěrečný test Kahle, ale přesto to na vítězství nestačilo. Pohár za první místo bral tedy nakonec zaslouženě Jaromír Tomaštík, na závěrečné druhé místo poposkočil Kahle, který však do šampionátu neboduje a třetí, resp. druhý, dokončil předposlední soutěž šampionátu největší letošní Tomaštíkův soupeř Honza Sýkora s Fordem R5. Body za třetí místo do tabulky bral Karel Trněný, který má také stále ještě šanci na titul.

„Na rozdíl od jindy jsme tentokrát vstali z postele tou správnou nohou a nezaspali jsme úvod soutěže. To bylo hodně znát, když už první erzeta nám sedla a v podstatě pak i celý závod, když se jelo až do konce ve vteřinkách. Neustále se přelévaly vyhrané rychlostky mezi námi, Sykym a Kahlem a nakonec se nám v Jeseníkách, na rozdíl od jindy, opravdu zadařilo. Vyšly nám i technické rychlostní zkoušky, kde jsme jeli vyrovnaně s konkurencí a z toho mám fakt radost. Další vítězství v řadě, navíc všechna čtyři týmová auta nám dojela do cíle, zkrátka absolutní spokojenost. Byl to perfektní závod,“ říká průběžně vedoucí muž absolutní klasifikace i třídy 13 MČR ve Sprintrally.

Nutno říci, že boj o titul je letos zajímavější než kdy předtím, protože vlivem rušení a přidávání soutěží nakonec budou posádky škrtat pouze jeden výsledek, když počítat se bude nejlepších šest ze sedmi podniků. Skvělou fazónu chytil v závěru mistrovství vsetínský Jaromír Tomaštík, který pro sebe dokázal urvat třikrát za sebou maximální počet bodů do tabulky, a tak mezi zbývajícími hlavními aktéry Honzou Sýkorou a Karlem Trněným má v tuto chvíli navrch. Díky poruše techniky už každý z této trojice „spravedlivě“ jednou odstoupil, čili „naškrtáno“ už mají všichni, a tak až závěrečná Říha Group – Partr Rally Vsetín rozluští tajenku, kdo že bude nakonec letošním králem. Tomaštík šampionát vede o 12 bodů před Sýkorou, a pokud svůj náskok jakýmkoli způsobem uhájí, vyhraje. Mistr může být ještě i Karel Trněný, ale ten by musel vyhrát na Vsetíně absolutně a nikdo z dvojice Tomaštík - Sýkora by nesměl dojet do cíle. Bude to nepochybně velmi zajímavé.

Na start moravské soutěže se postavila i další pravidelná účastnice šampionátu sprintrally zpěvačka Olga Lounová, kterou opět v Mitsubishi Lancer EVO IX vpřed popoháněl Richard Nesvadba. Smíšená posádka hájící barvy společnosti Rocksteel s.r.o. také soutěž zdárně dokončila a odměnou jí byl „hrnec“ za druhé místo v Dámském poháru a dvaapadesátá příčka v absolutním pořadí. „Rally Jeseníky pro mě byla další výzvou. Bohužel jsme si ale celý závod ztížili malým výletem ven hned na první erzetě. Pak už jsme v podstatě honili jen sami sebe. Když se ohlédnu za letošní sezónou, tak to byla jedna z technicky nejtěžších rally. Radost mi udělal především absolutní 27. čas na šestém testu a ještě větší vítězství našeho šéfa Jardy Tomaštíka,“ hodnotí náročnou soutěž první dáma JTRT Olga Lounová.

Spravit chuť po brzkém odstoupení na Vyškově si do Jeseníků přijela další známá tvář z televizní obrazovky ve službách JTRT herec David Suchařípa, jehož letošními soutěžemi provází spolujezdec Ludvík Karlík. Tentokrát už týmový Renault Clio nezlobil a poslušně dovezl sympatickou posádku až do šternberského cíle. Že to ale nebylo vůbec jednoduché, popsal v cíli devětapadesátý David Suchařípa sám: „ Byl to pro mě asi nejtěžší závod, který jsem jel, protože RZ1 a RZ3 byly mokré, navíc trojka a sedmička se jely v lese na bordelu, bahně, bylo to úzké, rychlé, slizké no prostě těžké. Jsem fakt rád, že jsme projeli cílem. V posledním testu nám upadl držák motoru, ale autíčko jelo, takže jsme nechtěli odstoupit a i když jsme celkem dost ztratili, tak jsme úspěšně soutěž dokončili. Po všech možných debatách nám seděl i rozpis, takže paráda. Těšíme se na Vsetín, protože toto byl fakt super závodní víkend a za to děkuji všem lidem z JT Rally Teamu.“

Čtvrtou posádku JTRT tvořili Jura Daněk s Pavlou Fričovou a i oni dorazili bez větších problémů do cíle, přesně tak, jak si předsevzali. „S vědomím, že musíme dokončit soutěž bez jediného škrábanečku na voze, jsme se zase s nadšením pustli do krásných jesenických erzet. Čili jsme nasadili naše standardní bezpečné tempo a užívali si každý kilometr se silnou čtyřkolkou. Trošku mě potrápila jedna pravá devět v té první rychlostní zkoušce, kde mi to jednou chcíplo a v dalším průjezdu jsem tam vyfiknul hodiny pro diváky, ale co bych pro fanoušky neudělal,“ říká s úsměvem k dalšímu seznamovacímu startu se Subaru Impreza N12 vsetínský pilot, který v cíli bral pěknou sedmadvacátou příčku. Rally Jeseníky, co se dramatičnosti týče, byla jen „slabým odvárkem“ toho, co nás čeká 18. října na Vsetíně. Tam se totiž rozhodne, kdo bude letošním mistrem ČR. Bude slavit titul domácí pilot…?

tisková informace

 

 

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.