Vyhledávání článků

Trio CERS performance prášilo v Hustopečích

  • Seriál MMČR poprvé v roce 2014 na Moravě
  • Tým CERS performance v Hustopečích se třemi posádkami
  • Ondřej Bisaha s Petrem Pížou nadále lídry MMČR ve třídě 6

V druhé polovině června se letošní Mezinárodní mistrovství České republiky v rally poprvé podívalo také do východní části země. Čtvrtou soutěž tohoto seriálu hostily jihomoravské Hustopeče, v jejichž okolí pořadatelé Agrotec rally připravili známé a unikátní rychlostní zkoušky mezi vinicemi. Zlínský tým CERS performance má tuto soutěž v oblibě a tak se vůbec poprvé ve své historii ukázal na vícedenním podniku se třemi posádkami.

Nejvíc zkušeností z předešlých let si do Hustopečí přivezl Ondřej Bisaha. Před letošním ročníkem zde startoval už třikrát, letos to však bylo poprvé s vozem třídy 6. V bílém Citroënu C2R2 Max jej jako obvykle doplnil navigátor Petr Píža. Cílem posádky bylo urvat co nejvíce bodů do šampionátu, kde kroměřížská dvojka doposud držela vedoucí pozici. Ondřej s Petrem nakonec ve stejné pozici z Hustopečí také odjížděli, pomohli jim k tomu konečné druhé místo ve třídě 6. „Hustopečská rally se mi vždycky moc líbila a tak jsem se na ni i letos těšil. Bylo to poznat i na naší jízdě. Do vložek jsme se mohli opřít opravdu na sto procent, od startu až do cíle jsme jeli nadoraz, často i dost „do techniky“. Auto fungovalo bez problémů, s výjimkou prasklého klínového řemenu, kdy jsme první průjezd starověkým okruhem museli dojet bez serva. Tam vznikla naše největší ztráta na vedoucího Vaška Dunovského. Ale jinak mě těšilo, že jsme celou dobu jeho peugeotu dokázali sekundovat i se starším citroënem. Musím Vaškovi pogratulovat k vítězství, dvoudenní bitva s ním bez jediné erzety na vydechnutí byla tím, co mě na závodění snad nejvíc baví,“ řekl po skončení soutěže Ondřej.

BALC1636

Navrátilcem na soutěžní tratě je Zbyněk Baller, který s výjimkou loňské prosincové rallyshow ve Slušovicích absentoval od lotyšské Rally Liepaja v únoru 2013. I on má s hustopečskými tratěmi zkušenosti, bohužel ne jen ty pozitivní - v roce 2012 totiž svůj start v kraji vinic zakončil kotrmelcem v závěru první etapy. Proto chtěl Zbyněk, jako obvykle startující s Hondou Civic VTi třídy 9 a s navigátorem Martinem Trlifajem, pojmout začátek letošní hustopečské rally přece jen opatrněji. V praxi to ale vypadalo tak, že posádka s červeno-černo-bílým civilem do soutěže vlétla druhým nejrychlejším časem ve třídě a na konci první etapy už dokonce vedla. Snově se pak vyvíjela i delší druhá etapa, kde Zbyněk s Martinem i nadále pomalu navyšovali svůj náskok. Studená sprcha však přišla těsně před koncem rally. Na předposledním testu posádka prorazila pneumatiku a než ji přímo na trati vyměnila, utekly dlouhé více než dvě a půl minuty. Z vedení se rázem stalo „bramborové“ čtvrté místo, se kterým už posádka na jediné zbývající vložce nemohla nic udělat. I přesto si Zbyněk s Martinem z Hustopečí odvezli pozitivní dojmy, neboť s výjimkou oné nešťastné vložky se dokázali stabilně držet mezi nejrychlejšími posádkami ve třídě 9 a vyhrát celkem tři rychlostní zkoušky.

 

BALC2011

Naproti tomu jako na houpačce se Agrotec rally vyvíjela pro poslední z trojlístku CERS performance, Tomáše Guryču s Jakubem Navrátilem s jejich obvyklým Citroënem DS3 R1B. Juniorská posádka letos teprve sbírá zkušenosti s vícedenními podniky a i v Hustopečích tedy startovala poprvé. Už podruhé se ale vydala za body ve značkovém poháru Citroën Racing Trophy, který po krumlovském vítězství kluci vedli. Avšak naděje na rozšíření počtu pohárového bodového konta vzaly za své hned na začátku první etapy. Ba co víc, varování přišlo už na shakedownu. „Před Hustopečemi jsme absolvovali krátký test, kde jsem měl z auta možná až moc dobrý pocit. Hned druhý průjezd shakedownem se mi stal osudným, když jsem přímo v letmém cíli vyletěl ven z trati. Naštěstí se s autem nic vážného nestalo a do samotné rally mohli jsme odstartovat. Po psychické stránce mě to ale trochu zchladilo, takže jsme na první RZ jsme zajeli až čtvrtý čas ve třídě 9 se ztrátou okolo dvaceti sekund. Bohužel naše další účinkování v soutěži nemělo dlouhého trvání, protože na RZ 2 jsem špatně najel do retardéru a přejetý plechový barel nám poškodil poloosu. I přes všechny problémy z první etapy jsme se v týmu rozhodli pokračovat restartem druhý den ráno a nabrat ještě nějaké zkušenosti. Speciální díky patří mechanikům, kteří podali nadlidský výkon, když pracovali do 5 hodin ráno na zprovoznění dé-es trojky. Chtěl bych poděkovat celému týmu CERS performance za podporu a doufám, že na dalším závodě to všem vynahradím nějakým pěkným výsledkem,“ řekl po protrápené soutěži Tomáš Guryča.

Tím dalším závodem bude už tento víkend známá Rally Bohemia, konaná v okolí Mladé Boleslavi a na Liberecku. Na jejím startu nebudou chybět výše zmíněné dva citroëny i jejich posádky. Krásné, ale těžké tratě budou pro obě dvojice výzvou. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!

 

tisková informace

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.