Vyhledávání článků

Domácí Kopná vyšla Tomaštíkovi na dvojku s hvězdičkou

jtrt-logo-225x44Vrcholem české rallysprintové sezóny je již několik let Rallysprint Kopná, který se koná pravidelně v okolí Slušovic. Nejvíce aut na trati, nejnabitější startovní listina, nejlepší rallyové speciály, nejvíce diváků – taková je vizitka nejprestižnějšího jednodenního závodu u nás. A vsetínský JT Rally Team byl samozřejmě při tom.

Jak už to tak bývá, nejvýše postavenou posádkou Jé-Téčka byla opět česko-slovenská dvojice Jaromír Tomaštík – Róbert Baran, kteří znovu usedli do ex-továrního exempláře Subaru Impreza S12 WRC. Po smolném odstoupení z vedoucí pozice v předposlední rychlostní zkoušce na Valašské Rally se do bojů zostra pustili i ve Slušovicích. Šestistupňová sekvenční převodovka, která musela projít po technickém problému kompletní repasí, se zdála být již v pořádku a dobré náladě se těšil i jezdec. Nejrychlejší duo soutěže Kresta – Kostka si jelo svůj závod v rámci vypsaného poháru pořadatele, a tak největšími soky Tomaštíka s Baranem byli Jan Sýkora s Fordem Fiesta R5 a bývalý stájový kolega Martin Vlček se Škodou Fabia S2000. Tito dva velmi draví jezdci měli navrch podvozkově, pro vsetínského pilota zas hovořil vyšší výkon dvoulitrového turbomotoru. Po úvodní trojici erzet se Tomaštík s Baranem pohybovali na bronzové pozici v rámci mistrovství republiky, když vedl Sýkora o sedm a půl sekundy před Vlčkem a bíločerné subaru v barvách Říha Group spol s r.o. a OMB Composites EU a.s. bylo jen o půl vteřinky zpět. Plán do další trojice rychlostních zkoušek byl jasný. Dostat se na dostřel k Honzovi Sýkorovi a porazit Vlčáka. To se z poloviny podařilo, když stabilní výkony posádky posunuly wéercéčko na druhou pozici. Ztráta narostla ale už téměř na 12 sekund, ale na druhou stranu Vlčák byl o téměř 10 zpět. Přesto to Tomaštík s Baranem nevzdávali a do poslední dvojice testů nastoupili s odhodláním Sykyho ještě potrápit. Na obou erzetách západočeského pilota porazili, ale ani závěrečný druhý čas v absolutním pořadí k posunu na vedoucí pozici nepomohl.
 

ONBOARD POSÁDKY TOMAŠTÍK-BARAN Z RZ2

Z náročné Kopné si tedy nakonec odvezla stříbro přesto velmi spokojená posádka Jaromír Tomaštík – Róbert Baran. „Pravda je, že jsem měl před závodem malinko smíšené pocity, protože vzpomínky na loňský ročník nebyly úplně to pravé ořechové na koncentraci. Rozhodli jsme se tedy pro opatrnější začátek, což byla správná cesta. Jak jsem se pak dostal do závodního tempa, tak už to bylo dobré. Jsem moc rád, že nakonec bylo sucho a mohli jsme se vyřádit, protože na mokru by to bylo úplně jiné. Moc si cením druhého místa z tohoto závodu, škoda jen, že jsme museli odstoupit na té Valašce. Sprintová sezóna je ale relativně na začátku, takže uvidíme, jak se nám bude dařit v dalších závodech. Auto teď funguje perfektně, Róbert je také excelentní, takže věřím, že to bude dobré,“ říká optimisticky vzhlížející Jaromír Tomaštík, který se stal mimo jiné vítězem své třídy. Do bojů s nástrahami tratě se pustila i Olga Lounová. Pro tu znamenala účast na Kopné druhou ostrou zkušenost se silným Mitsubishi Lancer EVO IX. K dalšímu zlepšování ve čtyřkolce Olze pomáhá zkušený spolujezdec Richard Nesvadba a pod jeho taktovkou zpěvačka pokroky určitě dělá. V cíli z toho bylo nakonec sedmatřicáté místo absolutně a šesté ve skupině 3 v rámci hodnocení mistrovství republiky. Olze však o výsledky až tak moc nejde: „Jde nám opravdu především o zábavu, ale na druhou stranu jsem od přírody bojovnice, takže určitě chci neustále na sobě pracovat a snažit se co nejvíce poznat našeho Myšáčka. Tady na Kopné jsem cítila zase o kus větší jistotu, což je pro další vývoj určitě dobré. Chtěla bych moc poděkovat fanouškům a týmu za podporu, byl to opravdu překrásný závod a už se moc těším na Krkonoše.“ Příliš dlouhého trvání tentokrát neměl závod pro Zdeňka Pokorného s dalším Mitsubishi Lancer EVO IX. Ten se s ním hned na úvodní rychlostní zkoušce nešťastně odporoučel do příkopu. „Byla to hloupá chyba, když jsem vinou nekoncentrace zapadl s autem do škarpy tak nešťastně, že jsme se nemohli hnout. Diváci se nám snažili dlouho pomoct a když jsme se konečně dostali ven, tak jsme zjistili, že s autem stejně pokračovat nejde. I to se stává, ale prostě toto mě zamrzelo,“ komentuje brzké odstoupení pražský jezdec, jemuž letos noty čte Pavla Fričová. V barvách JT Rocksteel Rally Teamu nastoupili do závodu kromě Olgy Lounové a Zdeňka Pokorného ještě Jiří Daněk s Václavem Kubalou, kteří na poslední chvíli nahradili v týmovém voze Renault Clio Sport herce Davida Suchařípu. Prasklý tlumič ale vystavil stopku i této posádce. V rámci poháru pořadatele se představili ve Slušovicích pod vlajkou Rocksteelu ještě Vladimír Barvík s Pavlem Gabrhelíkem. Ti se mohli v cíli radovat ze čtvrté pohárové příčky a jejich Mitsubishi Lancer EVO IX stanulo na třináctém místě v absolutním pořadí. Sprintrally Kopná se tedy z pohledu domácího týmu relativně vydařila a dalším závodem bude pro JTRT Rally Krkonoše, která je na programu přesně uprostřed letních prázdnin, čili 26. července.

 

 

tisková zpráva

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.