Vyhledávání článků

Tomaštík málem Vsetínským WRC králem

jtrt-logo-225x44
X. Partr Rally Vsetín je již minulostí – stejně jako sezóna mistrovství ČR ve sprintrally 2013, jíž byla právě valašská soutěž závěrečným dílem. Samozřejmostí pak byla účast posádek domácího JT Rocksteel Říha Group Rally Teamu. JTRT však nechalo tentokrát své vozy odpočívat a jeho piloti a jedna pilotka usedli do propůjčených vozů. 

Prim jednoznačně hrál ten nejzkušenější, a sice Jaromír Tomaštík. Ten usedl do vozu WRC po čtvrt roce a samozřejmě ani tentokrát značku nezměnil. Opět se tedy jednalo o Subaru Impreza S7 WRC z maďarského Budai Teamu, ale budiž potěšující zprávou pro všechny fanoušky, že se zřejmě jednalo o poslední start s tímto krásným, ale poněkud již starším a nestíhajícím, strojem. Týmová miss JiTka – Subaru Impreza S12 WRC 06 – totiž v těchto dnech finálně ožívá a po náročné a dlouhé práci bude ex-tovární kousek snad ještě krásnější.

tomaštík

Zpět ale k vsetínskému závodu. Tady ještě Jaromír Tomaštík nastoupil k derniéře s modelem S7 a na pomoc si přivolal člena další „bourácké“ posádky Martin Vlček – Richard Lasevič. A právě druhý jmenovaný usedl do kokpitu vedle Jardy Tomaštíka. Jak Martin Vlček, tak Jarda Vrečka, mají oba stejnou diagnózu z letošních havárií – zlomený obratel – a tak na sebe dvojice Tomaštík – Lasevič, s nadsázkou řečeno, tak nějak zbyla. Nebyl to však ani pro jednoho z nich vstup do neznáma. Oba se znají velmi dobře a posádku v minulosti už tvořili. Naposledy v roce 2011 v Českém Krumlově.
Stařičké Subaru, které je mimochodem na prodej, dostalo před závodem nový motor a nové turbo, takže v kondici rozhodně bylo. Nicméně léta a potažmo technika jdou mílovými kroky kupředu a bylo jasné, že o vítězství se tentokrát rozhodně bojovat nebude. Šlo tedy především o pobavení lidí a co nejlepší prezentaci partnerů týmu. Po logickém opatrnějším začátku však začala trojice Tomaštík – Lasevič – Subaru S7 WRC zrychlovat a vykrystalizovala se z toho nádherná bitva o vítězství ve skupině 13 se třetím mužem letošních RallyLegend v San Marinu Karlem Trněným jedoucím tradičně na Škodě Fabia WRC. Rozdíl mezi oběma rivaly nebyl nikdy větší než 1,3 sekundy a střídání ve vedení WRC skupiny bylo pravidelně kyvadlové. Vše nakonec drsně utnula RZ 6, kdy dostali ťafku v duchu „Když se dva perou, třetí se směje!“ oba borci. Blíže k situaci Jaromír Tomaštík: „Po delší přestávce jsme samozřejmě začali opatrněji a navíc na úvodních erzetách to hodně klouzalo. Přesto jsme se střídali ve vedení ve skupině s Karlem Trněný a musím říci, že to byl z našeho pohledu nádherný souboj. Chtěli jsme zkusit zatáhnout v závěrečné sekci po servisu, ale už po příjezdu a následném odjezdu ze servisu nás mírně znervózňoval větší čoud z výfuku a motorového prostoru, než je zdrávo. Přesto jsme pokračovali. Když mi ale v průběhu šesté erzety vystříkl olej na čelní sklo, bylo jasné, že je hotovo. Okamžitě jsem vypnul motor a setrvačností dojel z kopce až do Jasenky za pásku do diváckého místa na kraji Vsetína. Samozřejmě jsem byl naštvaný, ale pak přišla ještě další jobovka. Karel udělal v této erzetě defekt. No stalo se. Každopádně díky Karlovi za krásný souboj, skutečně jsme si to užili. Nyní se už těšíme na starty s naší JiTkou.“
Další pronajaté vozidlo, tentokrát však eNkové Mitsubishi Lancer EVO IX řídil Zdeněk Pokorný. Poky také řešil před závodem problém se spolujezdci a i on nakonec řešení nalezl. Vedle showmana tentokrát usedla neméně zkušená Pavla Fričová. Pražský jezdec, jak známo, na čas příliš nehledí a jde mu především o dobrou zábavu. Tomu vše podřídil i na Valašsku. „Rally Vsetín je můj oblíbený závod. Jsou tu nádherné tratě a poslední dobou nám vychází vstříc i počasí. Před závodem jsme se domluvili s Pavlou, protože všichni moji dosavadní spolujezdci byli v tuto chvíli obsazeni. Volba to byla určitě dobrá a věřím, že spokojená byla i Pavla. Auto fungovalo také perfektně, lidí bylo spoustu a snad jsme je opět pobavili. Nakonec to bylo opravdu úspěšné zakončení naší letos ne moc úspěšné sezóny,“ hodnotí závod Poky, který závod dokončil jako 27. v rámci klasifikace mistrovství ČR ve sprintrally a devátý ve třídě 3.

vaňhara
Ne jedno, ale hned dvě Clia tentokrát hájila barvy JT Rocksteel Říha Group Rally Teamu. To rychlejší a novější patřilo Michalu Vaňharovi. Ten bojoval o čelní příčky ve své skupině 8 a nechybělo mnoho a mohl stanout na stupínek nejvyšší. Ve třídě 8 je to ale vždy velký boj a na vsetínské rally tomu nebylo jinak, když rozdíly mezi prvními čtyřmi posádkami byly ve vteřinách. Michal Vaňhara s Janem Kubalou nakonec brali pohár za třetí místo a to je určitě velký úspěch. „Bylo to dobré, pěkná trať a opravdu se nám tu moc líbilo. Trochu jsme řešili přetrvávající problémy s převodovkou, ale nakonec jsme opravdu spokojeni. Pěkně jsme si zazávodili i s Martinou Daňhelovou a jsme rádi, že z toho nakonec bylo třetí místo,“ spokojeně říká pilot Renaultu Clio Sport Michal Vaňhara.

Lounová

Polovinu závodu absolvovala i jediná pilotka v sestavě JTRT Olga Lounová. Ta usedla společně se svým stálým spolujezdcem Richardem Nesvadbou také do Renaultu Clio Sport, ale tentokrát do jeho starší evoluce. To však nemělo vliv na výsledky a ba naopak se zdálo, že populární zpěvačka a herečka má zaděláno na možná nejlepší výsledek v sezóně. Kvalitně připravené auto si však v jednu chvíli hlavu přeci jen postavilo a hned z toho naneštěstí bylo odstoupení. „Na Rally Vsetín nám letos moc štěstí nepřálo. Přesto, že jsme testovali nové auto, průběžné časy mě více než potěšily. Bohužel se nám něco stalo s ventilem a auto se začalo uchlastávat. Pro nás poslední erzetu jsme spíše protrpěli při střídání plnohodnotné rychlosti a polovičního výkonu, až nám auto začalo chcípat a my museli z technických důvodů odstoupit. Jinak se nám s Richardem jelo opravdu skvěle. Po celé sezoně jsme se už perfektně sžili a stále je vidět progres vpřed,“ uzavírá ohlédnutí za domácím závodem JTRT Olga Lounová.

 

tisková informace

 

 

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.