Vyhledávání článků

Ar Cars Racing na třetím místě v GT Sprint Superstar Series

 

Vynikající úvod pro českou posádku Ar Cars Racing, který se představil tento víkend na Brněnském autodromu s vozem Ferrari Italia 458 GT3.   Stávající složení posádky David Palmi a Pavel Sukop se tentokrát rozšířilo o talentovaného mladého jezdce Dennise Waszka, který právě s prvním jmenovaným Davidem Palmim utvořil jedinou čistě českou posádku ve  světové sérii GT SPRINT, která se jela o minulém víkendu poprvé v Česku.

Oba vyrovnaní jezdci se postarali o překvapení již při měřeném  tréninku, kdy David Palmi zajel šestou pozici v kvalifikaci pro start prvního závodu a Dennis Waszek sedmou pozici pro start druhého závodu. Z časových důvodů tým neabsolvoval žádné testování, tudíž výsledky z kvalifikace byly překvapením nejen pro samotné jezdce týmu. První závod rozjížděl David, který po startu ztratil dvě pozice,  avšak brzy svou startovací pozici získal  zpět a udržoval minimální odstup za jezdci , jedoucími před ním, až do plánované výměny jezdců ve 30minutě, tedy v polovině hodinového závodu.

David_Palmi_1

Dennis svou úlohu střídajícího jezdce zvládnul bravurně. Po bezchybné výměně jezdců v polovině závodu pokračoval rychlou jízdou a navíc se mu ve druhé části závodu podařilo postoupit o několik příček vpřed. Po pár kolech se tak český tým AR Cars Racing  objevil dokonce na celkovém druhém místě. ( !!!¨)  Po atraktivních soubojích se zkušeným Talkanitsou (který závodí se silnějším vozem Ferrari 458 GT2 za profesionální  tým AF CORSA) se Dennis Waszek nakonec před závěrem, ale po souboji, který trval mnoho kol, propadnul na konečné  třetí místo.

Toto vynikající umístění Dennis udržel až do konce prvního závodu a to s bezpečným odstupem na další soupeře. Kromě absolutního bronzu ve třídě GT posádka navíc získala druhé místo ve třídě GT3 a to se ztrátou pouhých 6,5 sec. na vítěze  Kruglyka z ukrajinského týmu s vozem Ferrari Italia 458 GT3.

David Palmi: ,,Start byl velmi těžký, před sebou se jezdci pohybovali tak blízko sebe, že nešlo vidět na zhasnutí červených světel. Měl jsem obavy, jestli se všichni srovnáme po takovém hromadném startu do první zatáčky, ale vše proběhlo v pořádku, bez kolizí. Ztratil jsem asi dvě pozice, ale během dvou kol jsem byl zpět na šesté pozici a útočil na Del Castella, jedoucího s Corvettou GT3. Ten však svou pozici tvrdě držel a tak jsem zvolil taktiku klidnější jízdy a zachovat si  pneumatiky v co nejlepší kondici pro Dennise, který závod dojížděl. Výsledek byl pro celý tým obrovským překvapením.

Druhé místo ve třídě GT3 v takové konkurenci profesionálních  týmů  bylo pro nás jako sen ! Chci poděkovat za vynikající práci celému týmu, svému otci, který vůz připravuje, a samozřejmě i našim partnerům.“

Dennis Waszek: ,,Závod v Superstars Series GT SPRINT byl úžasný a pro mě neskutečná zkušenost! Ta atmosféra, krásná auta a špičkoví jezdci. Jsem moc rád,  že mám tu možnost jezdit takový závod a chci poděkovat hlavně rodičům za podporu! Měli jsme ze začátku problémy s nastavením podvozku u obou volných trénincích. Do kvalifikace jsme udělali radikální změny, které pomohly k dosažení podstatně lepších časů. To, že jsme s vozidlem nemohli testovat, bylo pro celý tým oproti konkurenci obrovským hendikepem. Potřebujeme se s vozem více seznámit a věřím, že se nám pak podaří vůz optimálně nastavit, poté bychom mohli být ještě rychlejší.

David_Palmi_2

První závod proběhl překvapivě dobře a z 6 místa jsme se probojovali až na 3 místo v cíli, což je pro nás obrovský úspěch! Hlavně při takové konkurenci, jaká v Brně byla. Mohli jsme udržet i celkové 2 místo, ale ještě jsem se s vozem seznamoval a nechtěl jsem zbytečně riskovat. Celý víkend byl úžasný a myslím si, že jsme odvedli s Davidem skvělou práci!“

"Nakonec až ve čtvrtek již přímo na závodě jsme začali auto nastavovat a oživovat. Bez informací a bez zkušeností s tímto vozem !!! Dva volné tréninky byly na nastavení samozřejmě strašně málo.... Časy v tréninkových jízdách až na zhruba třetím místě od konce se ztrátou 3 až 4 sec za nejlepšími naznačovaly, že to bude asi propadák. Nastaly konzultace s italským inženýrem a s jinými, kteří  nám předávali rady. O stresy nebylo nouze , neboť ještě před kvalifikaci jsme zjistili dva ulomené unášecí čepy na náboji zadního kola. Oprava navíc nebyla z časových  důvodů možná. Italský inženýr nám nedoporučoval start do kvalifikace a samozřejmě se vyjadřoval i k nastavení vozu abychom v kvalifikaci zrychlili," líčí situaci Ivo Palmi, otec jednoho z jezdců a zároveň i zkušený bývalý závodník a také mechanik.

Ve druhém závodě se jezdci prohodili a tentokrát startoval Dennis Waszek, kterého po 30 minutách vystřídal David Palmi. Dennis po velmi tvrdých útocích předjel před sebou jedoucího jezdce Solieriho s vozem Porsche 911 a udržoval během své jízdy šesté místo s minimálním odstupem na jezdce jedoucí před ním.

Tuto pozici předával svému kolegovi Davidovi, který však musel v boxech zůstat déle, než jeho většina konkurentů. První tři jezdci z prvního závodu dostávají od organizátorú závodu konkrétně za třetí místo v prvním závodě hendikep formou přičtení 10s k povinné zastávce. Větší opotřebení pneumatik a povinná delší zastávka v boxech zapříčinila těžší situaci zaútočit na lepší výsledek, srovnatelný s prvním závodem. Čtyři kola před cílem na Davide začal útočit švédský jezdec Kristoffersson s vozem Audi R8, který naznačoval několik útoků. David pozici ubránil a naopak začal útočit na jezdce před sebou, Tanakornu z týmu AF Corse, kterého v předposledním kole předjel a získal s Denissem Waszkem páté místo absolutně ve třídě GT a  čtvrté místo ve třídě GT3.

Závodní víkend se nakonec povedl i z hlediska pořadatelského. Masarykův okruh o víkendu  podle oficiálních  údajů pořadatelů navštívilo za tři dny celkem 22  790 diváků. Z toho hlavní  nedělní program zhlédlo téměř  14 000  diváků. „Věřím, že ti diváci, kteří přišli, toho vůbec nelitovali. Takto atraktivní a napínavé automobilové závody trať nezažila minimálně od doby, kdy zde jezdila  právě „gétéčka“. Sportovně šlo o skvělý víkend, ze kterého byl nadšený i promotér. S ním budeme nyní jednat o podmínkách závodu pro příští rok. Pokud se  dohodneme na finančních podmínkách, uděláme všechno proto, abychom Superstars v Brně udrželi a přitáhli k této skvělé napínavé sérii ještě víc diváků,“ řekla  po závodu výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

Další díl série pak budou mít rovněž možnost  vidět i čeští  diváci, protože se pojede  opět v našem regionu, jak již jsme zmínili výše v textu. Již o druhém červnovém víkendu se totiž pojede na slovenském okruhu Slovakia Ring, kde bude mít seriál rovněž premiéru. Tým AR Cars Racing by chtěl být opět  u toho a samozřejmě by chtěl obhájit výborný výsledek z Brna. Na Slovakiaringu se pojede ve dnech  8-9.června 2013.

 

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.