Vyhledávání článků

Václav Pech jun. po těžké Jänner Rallye

 

Úspěšně dokončenou jubilejní 30. Jänner Rallye má za sebou posádka EuroOil-invelt teamu.

Extrémně náročnou soutěž, vzhledem k povětrnostním podmínkám, kdy se v úvodu střídal sníh, led, asfalt, a takřka v každé zatáčce bylo vytahané velké množství bláta, dokončili Pech s Uhlem na slušném druhém místě v českém šampionátu za tovární posádkou Škody motorsport Kopecký - Dresler a v Mistrovství Evropy pak na celkovém čtvrtém místě.

janner_rally_pech

Petr Uhel se v úvodu závodu dopustil chyby, která byla tvrdě potrestána. ,,Nedočetl jsem do konce odstavec ve zvláštních ustanoveních o povolené rychlosti při tréninku, kterou každé posádce hlídá krabička GPS zabudovaná v autě. Domníval jsem se, že smíme jezdit podle rakouských pravidel, to je v obci 50 a mimo 100 km/h, ale hned po ujetí několika kilometrů na první zkoušce nám zavolali z ředitelství, že na celé trati i mimo obec je povoleno jen 60km/h s tolerancí +10. My jsme tento limit překročili dvakrát (100 a 120km/h), ale v domnění, že na přehledném úseku mezi pastvinami mimo obce můžeme jet stovkou jako ostatní účastníci silničního provozu. Ředitelství závodu nám za tento přestupek vypočítalo nemilosrdnou pokutu 1000,- EUR,-,“ komentuje svou chybu Petr Uhel.

Již od seznamovacích jízd bylo jasné, jak těžký Jänner letos bude. Na každé rychlostní zkoušce zůstávaly úseky pod ledem, a přes noc připadával sníh, který se místy udržel. Trať se stále měnila a veškerá tíha správnosti rozpisu ležela na ledových špiónech Václavu Pechovi sen. s Jardou Palivcem, kteří mohli dvě hodiny před startem zaznamenat aktuální stav na rychlostkách. ,,Bylo velice těžké dostat se do tempa, bezmezně věřit bezchybně opravenému rozpisu a správně zvolit pneumatiky. Každá posádka odstartovala na jiných, a čekalo se, kdo rozhodl nejlépe. Nám se úvod povedl, a i přes malou chybičku, kdy jsem nedobrzdil jednu ze sněhových zatáček a musel nechat Miníka projet loukou, jsme drželi po 6-ti erzetách 3. místo se ztrátou pouhých 5,8 vteřiny na prvního,“ popisuje Václav Pech jun. Pak ale přišla osmá rychlostní zkouška, která se jela až za tmy, a pořádně zamotala pořadím. ,,Výhodu zde měla první čtveřice startujících, které se podařilo odjet první dva km bez mlhy. Pak jako když zatáhnete oponu, přišel mlhový mrak a v záři přídavných reflektorů přestalo být vidět na metr daleko. Podobnou mlhu nepamatujeme a měli jsme starost najít kudy cesta vede. Zde jsme si připsali ztrátu jedné minuty. Pak se nám podařilo do druhého průjezdu lépe zvolit pneumatiky oproti soupeřům. Zkusili jsme ze ztráty něco umazat, ale před cílem jsem zavadil v retardéru o těžký balík slámy a vylomil pravé přední kolo. Jen tak tak jsme se dostali do servisu, kde šlo naštěstí vše opravit, ale už jsme se nadále soustředili jen na udržení druhého místa v českém mistrovství,“ dodává s výsledkem spokojený Václav Pech jun.

 

„Byl to trochu nervák už jen z jednoho důvodu. Měli jsme technické potíže s autem na konci loňské sezony a nebyli jsme si jistí, jestli se nám je podařilo beze zbytku odstranit. Sice jsme dost testovali, ale opravdová zátěž je až skutečná rallye. Tady bych chtěl poděkovat všem zainteresovaným, kteří nám v průběhu podzimu pomohli poté, co se auto vrátilo z Prodrive ve stavu, kdy jsme trochu přestali věřit, že tam tomu ti lidé opravdu rozumí. Tak snad nás ti mechaničtí šotkové už trvale opustili. Také bych chtěl poděkovat šéfinženýrovi Honzovi Kubíčkovi, že nezemdlel, a problém snad nakonec vyřešil. Opačné hodnocení si myslím můžu dovolit vůči Prodrive, kde jsme se moc efektivní pomoci bohužel nedočkali. Samozřejmě samotný průběh soutěže by vydal na román. Bláto, sníh , mlha, pneumatiková ruleta a silná konkurence, tak si asi představuju koncentrát rallyové obtížnosti. S výsledkem jsem nakonec spokojený a Venca předvedl, že umí i v evropské konkurenci,“ komentuje průběh rallye ředitel společnosti invelt s.r.o., Jiří Jirovec.

Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude dubnová Rallye Šumava. V této přestávce projde teamový Mini John Cooper Works 1.6 T rozsáhlou repasí, kdy bude rozebrán do posledního šroubku a znovu složen z nových nebo rentgenem zkontrolovaných dílů.

 

 

Tisková informace

 

 

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.