Vyhledávání článků

JTRT v Kostelci: Všichni v cíli a Tomaštík překvapil v Pekle…

 

jtrt-logo-225x44
Východočeskou soutěží Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí vstoupilo rallysprintové mistrovství České republiky do své druhé poloviny. Tato soutěž byla součástí jednodenních rally poprvé a hned zanechala u posádek vsetínského JTRT dobrý dojem. Těch bylo tentokrát dokonce pět a všechny vozy prokázaly svou spolehlivost a dojely zdárně do cíle.

Jaromír Tomaštík, Subaru Impreza WRC

Jak je již letos zvykem, nejvýše ve startovní listině i ve výsledkových předpokladech figurovali Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou. Ti postupně poznávají Subaru Impreza S12 WRC a na jednotlivých dílčích časech je znát výkonnostní vzestup. Na soutěži v Kostelci si majitel týmu JTRT připsal hned dvakrát absolutně nejrychlejší čas, dvakrát byl druhý a dvakrát třetí. Nakonec z toho ale byly brambory, když o pódiové umístění přišel Jaromír Tomaštík už v úvodní rychlostní zkoušce. „Byla to moje jezdecká chyba, se kterou se potýkám od začátku sezony. Při řazení dolů nesundávám nohu z plynu a lehce se jej tak dotýkám. Aby se neponičila převodovka, je v autě systém, který nedovolí přeřadit, pokud jezdec nohu z plynu úplně nesundá. Do křižovatky na RZ1 jsem tak přijel na trojku, auto se mi sklouzlo a nechali jsme tam dobrých 20 sekund. Od další RZ jsme jeli už ale úplně v pohodě a bez krize. Měli jsme skvěle připravené a nastavené auto, a co mě těší, je, že dojíždíme do cíle a naše Subaru WRC je opravdu spolehlivé. Přesto, že nás mnoho lidí před sezónou strašilo, situaci díky mým kvalitním mechanikům zvládáme. Čili s autem totální spokojenost,“okomentoval soutěž Jaromír Tomaštík. Nicméně malé rozčarování přeci jen přišlo – ale až doma. „Už v neděli po závodě, když jsem sledoval na internetu onboardy své a svých soupeřů, jsem k mému překvapení zjistil, že výkon motoru auta asi neodpovídá tomu, co Subaru WRC doopravdy umí. Oproti papírovým předpokladům, kdy bychom měli mít výkonově navrch, jsem zjistil, že s některými soupeři sotva dokážeme držet krok a některým dokonce ani výkonově nestačíme. Proto jsme oslovili Prodrive a budeme se snažit výkonový handicap do příštího závodu odstranit. Už teď se do Pačejova moc těším a doufám, že si ho užijeme stejně jako Kostelec. Moc děkuji fanouškům za SMSky a zprávy na Facebooku, které nás velmi povzbudili a naladili na další závody,“ dodává s úsměvem pilot ex-továrního wéercéčka.

tomastik

tomastik

Martin Vlček, Peugeot 206 Kit Car

Nejrychlejší týmovou dvoukolku letos pilotuje Martin Vlček. Společně s Richardem Lasevičem a s Peugeotem 206 Kit Car pak slušně zatápí i těm absolutně nejrychlejším dvoukolkám, které jsou o třídu výše. Ani v Kostelci tomu nebylo jinak a divoký Vlčák dojel v rámci MČR Sprintrally třetí za dvoulitrovým Zimmermannovým Cliem a Kořístkovým Ignisem Super 1600. Svoji třídu 6 pak s přehledem vyhráli. „Jelo se nám perfektně a všechno bylo v absolutní pohodě. Po celou dobu rally panovala v týmu dobrá nálada, takže zkrátka všechno, jak má být,“ řekl po závodě spokojený Martin Vlček, který dojel v rámci sprintů 18. absolutně.

vlcek

Zdeněk Pokorný, Subaru Impreza WRX STi N14

Zdeněk Pokorný s Klárou Šillerovou opět usedli do svého letošního sportovního nářadí, a sice Mitsubishi Lancer EVO IX. V klasifikaci MČR Sprintrally pilot, který většinou baví diváky táhlými smyky, dojel na 24. místě a třináctém ve třídě 3. „Jsme rádi, že se nám také podařilo dojet do cíle. Umístění kolem tohoto čtyřiadvacátého místa je pro nás letos takovým standardem. Rádi bychom to ale ještě zlepšili. Soutěž se nám líbila, RZ Peklo pak byla opravdu úžasná. Auto mělo tentokrát výkonnostní reservu, a tak jsme se snažili hlavně bavit diváky,“ poznamenal Poky.

Jiří Kalista, Subaru Impreza WRX STI N12

JTRT mezi sebou na soutěži v Kostelci přivítal novou posádku Jiří Kalista – Martina Kalistová. Manželský pár se posadil do ex-Štajfova Subaru Impreza N12 v rámci Poháru ČR v rally. Sympatická dvojice se okamžitě na tratích sprintů a v jiném týmu než ve svém zabydlela. A to i navzdory tomu, že příliš štěstí v závodě neměla a především díky defektu skočila v hlouby pole. „Byla to naprosto úžasná soutěž pro nás, kdy skvěle vyšlo i počasí a my se krásně svezli. Fajn bylo, že se závod jel poprvé v rámci sprintů, takže odpadlo to, že někteří piloti znají tratě erzet jiných závodů už nazpaměť. Bylo to tak spíš o rukách. Přesto ale ti kluci, co jsou vepředu, jedou rychle a nebylo zde možné výkonnostní handicap auta dohnat rukama, i když jsme se snažili. Byl z toho ale výlet do pole, proražená guma anebo posunutý retardér. Jinak máme skvělé zážitky podmíněné týmem, který se k nám úplně úžasně choval. Pro nás, jako pro pronajímatele závodních aut, to byla úplně nová a moc bezvadná zkušenost. V JTRT to bylo opravdu skvělé. A pochválit musím i mojí ženu, se kterou jsem jel poprvé. Místy, především z kopce nebo na šoto, když jsem se snažil dohnat chybějící výkon, jsme opravdu letěli a ona četla a dávala to tam přesně, jak měla. Myslím, že o Martě ještě uslyšíme, a to neříkám kvůli tomu, že je to moje manželka. Zaslouží si opravdu uznání,“dodal Jiří Kalista.

Olga Lounová, Renault Clio Sport

Nové tratě čekaly i na Olgu Lounovou s Markétou Filákovou. Holky dělají pomalu, ale jistě, své další závodní krůčky, ale jak známo, rally je běh na dlouhou trať. Tentokrát jim situaci ještě pořádně ztěžovalo nesnesitelné vedro. „Musím pochválit pořadatele za krásné tratě. Jelo se nám dobře, až na to, že nás zase pozlobil intercom. Už teď se moc těšíme do Pačejova,“ uzavřela Olga Lounová.

Takový byl tedy závod v Kostelci nad Orlicí pro posádky JT Říha Group Rally Teamu. Týmové vozy i posádky už nyní netrpělivě čekají na další díl šampionátu v západočeském Pačejově.

lounova

lounova

 

 

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.