Vyhledávání článků

Jan Kopecký si upevnil vedení v AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče

 

Po osmi z dvanácti rychlostních zkoušek hustopečské soutěže se zdá být rozhodnuto.

Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem výrazně navýšili náskok před konkurencí a do závěru závodu půjdou s náskokem necelé půl minuty. Roman Kresta s Petrem Grossem si s přehledem kontrolují druhou pozici, třetí zůstávají Václav Pech s Petrem Uhlem.
V rozmezí 11,8 sekundy za Pechem jsou však srovnáni Jaromír Tarabus s Pavlem Valouškem. Nového lídra má i produkční kategorie, před Martina Semeráda se dostal Jaroslav Orsák. Třetí post úspěšně hají Vojtěch Štajf. Mezi dvoukolkami si může oddechnout Jan Černý, když jeho nejbližší konkurent Lubomír Minařík nejprve inkasoval penalizaci za posunutý retardér a následně po RZ8 skončil s poruchou motoru. Minutu za Černým figuruje Emil Triner, třetí pozice patří Milanu Kneifelovi. Nového lídra má třída 6, Martin Vlček přeskočil Itala Elwise Chentreho.

kopecky

Ohlasy v servisu po RZ8: Jan Kopecký
„Starovická RZ je jiná než ostatní, proto jsem změnil nastavení a vyplatilo se to. Auto fungovalo líp, mohl jsem zrychlit. Hotovo ještě není, zbývají čtyři vložky a může se stát cokoliv. Ale dál budu držet své tempo, které je stejné jako v IRC.“ Roman Kresta
„Honza nám všem utekl. Dnes se mi nedaří a nechci to zbytečně pokoušet. Pocitově je moje jízda horší než včera, takže na útočení už to není. Rozhodla první ranní erzeta, v níž Honza poodjel.“

Václav Pech
„Snažím se jet na maximum. Ze svezení mám dobrý pocit, víc udělat nemůžu. Budeme se snažit jet dál naplno a snad auto dovezeme až do cíle.“ Jaromír Tarabus
„Je to o drobných chybičkách. Na okruh jsme vyrazili za Honzou, který lehce prášil, druhý průjezd už jsme si pohlídali. Pavel stahuje, od Vaška nejsme daleko, bude to ještě zajímavé. Snad nikdo neudělá zásadní chybu.“ Pavel Valoušek
„Je to o málo lepší než včera. Snažím se jet bez chyb a být v kontaktu s Mirkem. Doufám, že neuděláme žádnou chybu, protože tempo je fakt vysoké. Jsme na limitu, přesto se pokusím držet kluky v kontaktu a nenechat je nadechnout.“ Martin Semerád
„Je to horší než včera. Na sedmé RZ jsem probrzdil zatáčku a musel jsem couvat. Máme uvolněné řízení, což není příjemné hlavně v rychlých pasážích. Možná tím trošku ztrácíme. Jarin Orsák zrychlil, ale tempo zvyšovat nebudeme. Bylo by to zbytečně riskantní.“ Jaroslav Orsák
„Z našeho pohledu je to dobré, i přesto, že pořád dělám chyby, jsme ve vedení. Na odpoledne se těším, budu pokračovat ve stejném duchu.“ Vojtěch Štajf
„Trošičku jsem se bál, jestli se nám podaří udržet tempo z večera. Ráno jsme dali dozadu měkčí směs gum, ale jinak se nám to povedlo a neudělali jsme žádnou větší chybu.“ Roman Odložilík
„Dobrý čas jsme zajeli jenom na RZ 8, jinak nám auto nefunguje. Je to horší než včera. Přemýšlím nad autem a kvůli tomu dělám chybu. Netáhne to, jak by mělo, chybí optimální pohoda.“ Jan Votava
„Od rána se mi nejede dobře, netrefuju brzdy. Na RZ 7 jsme dali dopředu tvrdší kola, jenže jsem špatně odhadl brzdnou dráhu a trefili jsme retardér.“ Václav Dunovský
„Už to nevypadá tak tragicky jako včera. Časy jsou takové, jaké bychom si představovali. Nejsou konkurenceschopné, ale jsme blízko nich. Změnil jsem svůj jízdní styl, hlavně akceleraci z pomalejších zatáček. Snažím se být hrubší na auto, asi to tak má být.“ Jan Černý
„Na RZ 6 jsme přebrzdili odbočku a musel jsem couvat. Nechali jsme tam možná 20 vteřin, ale poté co odstoupil Luba Minařík, nemá cenu se nikam hnát. Jedeme v pohodě.“

Pořadí po RZ8
1. Kopecký Jan / Dresler Pavel Škoda Fabia S2000 53:41,8
2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 + 29,5
3. Pech Václav / Uhel Petr Mini John Cooper Works S2000 + 54,6
4. Tarabus J. / Trunkát Daniel Škoda Fabia S2000 + 1:02,9
5. Valoušek Pavel / Kostka Lukáš Peugeot 207 S2000 + 1:06,4
6. Orsák Jaroslav / Šmeidler David Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:46,8
7. Semerád Martin / Ceplecha B. Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:54,5
8. Dunovský V. / Machů Petr Škoda Fabia S2000 + 2:24,8
9. Odložilík R. / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 + 2:47,0
10. Štajf Vojtěch / Ehlová Marcela Subaru Impreza STI + 2:48,9

Odstoupili:
st. č. 32 - Minařík L. / Ryšánek Jan – motor po RZ 8
st. č. 12 - Bujáček Martin / Omelka Marek - brzdy po RZ 5
st. č. 23 - Tuček Marcel / Král Josef - diferenciál před RZ 5

 

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.