Na letošní Historic Vltava Rallye, jež byla druhým dílem mistrovství Evropy historických automobilů, se sjela početná konkurence, čítající 77 posádek z nichž hned 48 bojovalo o body do domácího mistrovství. Posádky čekalo 140 kilometrů rozdělených do dvou etap, přičemž ta druhá se překrývala s první etapou soudobé rallye Šumava.
Mezi hlavní favority se měl řadit loňský vítěz „Zippo“ se svým silným vozem Audi Quattro. Konkurovat mu měl legendární „Lucky“ se svou krásnou Lancii Delta Integrale 16V a spolujezdkyní Fabrizii Ponsovou, která v minulosti navigovala mimo jiné legendární Michèle Mouton. Pozadu však jistě nechtěl zůstat ani Tibor Érdi junior využívající novější Ford Sierra RS Cosworth 4x4. Naopak teoretickou nevýhodu měl ve starším voze Lancia 037 Ville Silvasti, loni však na Vltavě skončil druhý a ukázal tak svůj potenciál.
Hned první etapa však znamenala konec nadějí pro „Zippovo“ Audi i pro Silvastiho Lancii, když museli odstoupit pro technické problémy. Vedení se tak ujal „Lucky“ pronásledovaný Érdim.
Druhá etapa však lépe sedla Érdimu, ten ukázal dobrou rychlost a prodral se na první místo, které již nepustil. Na „Luckyho“ tak zbylo až místo druhé. Celkové třetí místo vybojoval Karl Wagner.
Z Čechů nejlépe dopadl Jiří Kašpar, který dokončil osmý. Domácí fanoušky však jistě mrzeli potíže domácích favoritů Vojtěcha Štajfa a Miroslava Janoty. První jmenovaný se potýkal s technickými problémy své Toyoty a ty mu zabránily dosáhnout lepšího než 49. místa. Miroslav Janota však dopadl ještě o poznání hůř. Na Klatovském okruhu mu prasknul blok a je otázkou, zda jej letos ještě někde uvidíme.
I přes problémy domácích hrdinů se soutěž již tradičně vydařila, jak pro diváky tak pro posádky byla nesmírně atraktivní a pořadatelé si zaslouží velkou pochvalu.
Autor: Eda Suchý