Hektický konec léta u CERS performance

  • Zlínský tým na domácí Barum Czech Rally Zlín s pěti posádkami
  • Zbyněk Baller s Martinem Trlifajem na podniku FIA ERC opět medailoví
  • Početná týmová účast na sprintech ve Vyškově a ve Šternberku
  • Premiérový start slovenské posádky Konečný – Šintal s Citroënem C2R2 Max v Košicích

Letošní kalendář soutěží českých rally doznával změn i v průběhu roku a tak se stalo, že letní prázdniny přinesly několik týdnů pauzírování, po nichž následovala doslova smršť rychle po sobě následujících podniků. A prvním v řadě byl rovnou ten nenáročnější z celého roku – zlínská Barumka zařazená do seriálů MMČR a FIA ERC.

268

Barum Czech Rally Zlín je obávanou rally nejen svou délkou, ale také samotnými rychlostními zkouškami. Z týmu CERS performance se jim letos vydalo vstříc rekordních hned pět posádek - doposud nikdy neměla tato zlínská stáj na domácí soutěži tak široké obsazení. Bohužel tento kontingent nevydržel pohromadě moc dlouho. Všechny posádky, tedy Ondřej Bisaha s Petrem Pížou (Citroën C2R2 Max), Roman Martinec s Josefem Pížou (Honda Civic Type-R), Tomáš Guryča s Jakubem Navrátilem (Citroën DS3 R1) i Zbyněk Baller s Martinem Trlifajem a Radim Koutek s Veronikou Havelkovou na Hondách Civic VTi bez problémů zdolali úvodní městskou speciálku v ulicích Zlína, ale hned následující sobotní ráno se na první klasické vložce ve Slušovicích začala sestava drolit - Tomáš s Kubou museli odstoupit poté, co se v jejich voze na známém umělém skoku uvolnila táhla řazení, která se po dalších pár stovkách metrů zcela oddělila od převodovky a vůz přestal řadit. A to nebylo vše, slušovická vložka o sobě dala vědět ještě výrazněji v druhém průjezdu, kdy na ní odstoupili jak Ondřej s Petrem, tak Roman s Josefem a Radim s Veronikou… „Odstoupení nás mrzelo jednak kvůli tomu, že šlo o domácí podnik, ale také kvůli bodům do mistrovství, které jsme po nepodařeném začátku sezony nutně potřebovali. Bohužel nevydržela poloosa a my se zařadili mezi řadu posádek, které své vozy potrápily na náročných RZ Troják a Semetín a na relativně snadných Slušovicích, kde se dalo jít více ‚do techniky‘, to už mnoho aut nevydrželo,“ nechal se slyšet Ondřej Bisaha. Ani ne v polovině soutěže tak ve hře zůstávala už jen jediná týmová dvojice – Zbyněk s Martinem, kteří se ve třídě 9 drželi na vynikajícím druhém místě a v samotném závěru dne se dokonce vyšvihli do vedení!

V nedělné etapě se na start vrátily dvě z odstoupených posádek CERS performance. Roman Martinec bohužel v soutěži bohužel nezůstal ani na druhý pokus, proti byla převodovka v jeho hondě. To Ondřej Bisaha svůj citroën dovezl až před zlínskou radnici, tentokrát už bez sebemenšího problému. V samostatném hodnocení druhého dne v rámci MMČR nestačil pouze na Jana Černého. Ovšem největší bodový příděl si na své konto připsali Zbyněk Baller s Martinem Trlifajem, kteří nakonec náročnou Barumku projeli celou a dokončili ji na senzačním druhém místě ve třídě 9. „S výsledkem i samotným průběhem Barum Czech Rally Zlín jsme naprosto spokojení,“ řekl v cíli Zbyněk. „Přestože už závodíme pár let, na Barumce jsme jeli úplně poprvé a na výsledek jsme si nedělali moc velké ambice. Ale i přes to, jak to byla těžká soutěž, to nakonec šlo všechno dobře, auto fungovalo bez problémů a díky Martinovi a celému týmu jsme to celé zvládli dojet s pěkným výsledkem.“

BALC5141

Jen týden po skončení největší tuzemské rally na posádky čekal teprve čtvrtý sprint sezony – dodatečně zařazený Vyškov. Stáj CERS performance v ten samý termín poprvé startovala se zlatým Citroënem C2R2 Max ve slovenských Košicích s téměř místní posádkou Tomáš Konečný – Lukáš Šintal (http://cersperformance.com/2014/09/10/konecny-so-sintalom-uspesne-otestovali-novu-techniku/) a Ondřej Bisaha s Petrem Pížou tak využili možnost vyzkoušet na Hané novější Peugeot 208 R2. Kromě nich se na rychlostní zkoušky vydali také Marcel Svačina se Zuzanou Lieskovcovou (Citroën C2R2 Max, třída 6), ve třídě 9 Tomáš Guryča premiérově s Veronikou Havelkovou (Citroën DS3 R1) a Martinové Tomečka a Trlifaj (Honda Civic VTi). Vyškovská soutěž byla oproti barumce k týmu milosrdnější, ale ani tentokrát to nebylo bez obětí – černého Petra si vytáhli Marcel se Zuzanou, kteří se nejprve rozjeli do parádního tempa, aby v RZ 5 sklouzli z průběžného druhého místa ve třídě do příkopy tak nešťastně, že jejich rudý citroën nešlo dostat zpět na silnici. Stříbrný post ve třídě 6 následně převzali a až do cíle udrželi Ondřej s Petrem, pro něž byl Vyškov bojem nejen o důležité body, ale také s neznámou technikou. „Peugeot je oproti citroënu dost jiný a osobně mi do oka moc nepadl. Má delší rozvor a moderní zavěšení a tlumiče. Auto je díky tomu sice klidnější, ale trochu mi v něm chyběla odezva a ‚náboj‘, jaký známe z našeho citroënu a z minulosti i z Fabie R2. Peugeot nás ale každopádně dovezl bez problémů až do cíle a to na hezkém druhém místě,“ řekl po skončení rally Ondřej. Cíl spatřily i obě nasazené „devítky“ - o další vyškovskou medaili se postarali Martinové Tomečka a Trlifaj, kteří dokončili na třetím místě ve třídě (od druhého místa je dělila jen půlvteřina!). Tomáš Guryča s Veronikou Havelkovou pak ve stejné kategorii dojeli pátí.

Podobná sestava posádek se opět sešla o dva týdny později ve Šternberku, jen místo Tomáše Guryči s Citroënem místo v sestavě doplnil Roman Martinec s Hondou. A protože se zredukovaný sprintový seriál začal přibližovat svému závěru, začala se mezi posádkami řešit bodová matematika. Ondřej Bisaha s Petrem Pížou měli plán jasný – pokud dokážou vyhrát oba závěrečné podniky, stanou se mistry ve třídě 6. A za tímto cílem také směle vykročili – v okolí Šternberka nedali na úvodních čtyřech vložkách nikomu ze soupeřů šanci a na vedoucí pozici si postupně vybudovali půlminutový náskok. Avšak do hry opět zasáhla technika a po dvacetisekundové penalizaci za pozdní opuštění servisu následoval rychlý konec – hned na startu RZ 5 v citroënu podobně jako na Barumce praskla poloosa a všechny naděje na titul se v ten okamžik rozplynuly… Obrovské zklamání v týmu pak trochu zmírnily výsledky dalších posádek, kdy Roman Martinec s Josefem Pížou skončili třetí v „osmičkách“ a Martinové Tomečka a Trlifaj dosáhli dokonce na druhé místo ve třídě 9.

Přestože se konec sezony pomalu blíží, rallyový maraton rozhodně nekončí. Letošní přelom léta a podzimu přináší jednu soutěž za druhou, hned nejbližší víkend bude patřit závěrečné soutěži MMČR 2014 konané v Příbrami. Ondřej Bisaha s Petrem Pížou mají i ve ‚velkém‘ mistrovství na dosah titul ve třídě 6, snad jim bude štěstí nakloněno více než ve sprintech. Zbyněk Baller s Martinem Trlifajem se do Příbrami vrací po dvou letech a do soutěže nastoupí s ambicí vybojovat medailový post v konečném hodnocení třídy 9. No a premiéru na české půdě si odbudou slovenští hosté Tomáš Konečný a Lukáš Šintal, kteří tentokrát vyzkouší vypůjčený Peugeot 208 R2.

Přílohy a odkazy:

Onboard Marcela Svačiny z Rally Vyškov 2014, RZ 3:

http://www.mediasport.cz/jezdci---rally/svacina-marcel/7014.html

Onboard Marcela Svačiny z Rally Vyškov 2014, RZ 4:

http://www.mediasport.cz/jezdci---rally/svacina-marcel/6980.html

Onboard Ondřeje Bisahy z Rally Vyškov 2014, RZ 8:

http://www.mediasport.cz/jezdci---rally/bisaha-ondrej/6998.html

Onboard Ondřeje Bisahy z Rally Jeseníky 2014, RZ 3:

http://www.mediasport.cz/jezdci---rally/bisaha-ondrej/7058.html

Onboard Marcela Svačiny z Rally Jeseníky 2014, RZ 8:

http://www.mediasport.cz/jezdci---rally/svacina-marcel/7090.html

Web týmu CERS performance: www.cersperformance.com

FB prezentace týmu: www.fb.com/cersperformance

Youtube channel: www.youtube.com/cersperformance

 

Společnost CERS performance s.r.o. je rovněž výhradním dovozcem LED světlometů LAZER do České republiky a na Slovensko: lazer.cersperformance.com / www.fb.com/lazerlamps.ceskoslovensko

 

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.